Mandy Biesbroek keert terug bij Vitesse

Na zes seizoenen voor KCC gespeeld te hebben, begroet Vitesse met ingang van het komende seizoen Mandy Biesbroek (26) terug in het oranje-zwart. Met Biesbroek keert er een speelster met Korfbal League-ervaring terug op het oude nest.

Al enige tijd geleden kondigde Biesbroek haar afscheid aan bij de Korfbal League-club uit Capelle aan den IJssel. Daar beleefde ze een schitterende periode op hoog niveau. Dat Vitesse nog altijd een speciaal plekje in haar hart heeft, is een mooi signaal naar de club. Het past ook bij de ambities van Vitesse om de selectie een kwaliteitsimpuls te geven.

Biesbroek is na Sander den Ouden en Sven Golz de derde versterking voor de selectie. Na het stoppen van Dennis van der Pol, Sebastian Berkman, Esmeralda Meijboom, Lisa van der Schelde en Maxime Jansen was vers bloed noodzakelijk. Ook vanuit de eigen gelederen popelen een aantal spelers en speelsters om aansluiting te vinden. Vitesse is dan ook van mening dat er een kwalitatief prima selectie staat voor het nieuwe seizoen.

Biesbroek speelde zes jaar bij Vitesse, waarvan twee seizoenen in de selectie, alvorens ze naar KCC trok om haar korfbalambities te verwezenlijken. Ze is blij terug te zijn. ‘Ik heb Vitesse altijd van een afstandje gevolgd. En vind het mooi om te zien welke stappen Vitesse in de afgelopen jaren heeft gezet. Ik kijk ernaar uit om met de selectie iets moois te kunnen neerzetten volgend seizoen.’

Op 11 augustus gaat Vitesse onder leiding van de nieuwe trainer Niels Molendijk en de aangebleven trainers Nathan van Helden en Mandy Wigant beginnen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Een seizoen waarin de ploeg de ingezette lijn van dit seizoen in de bovenste regionen van de eerste klasse hoopt voort te zetten.

(Foto: korfballeague.nl)