Hoofdsponsor Cazdak verlengde aan het begin van het seizoen zijn contract met drie jaar bij Vitesse. Voor eigenaar Pieter Roterman is dat contract met name geboren uit pure clubliefde.

“Ik begon zelf op mijn achtste als jochie bij KV Vitesse. Ik ben inmiddels al veertig jaar lid en ik voel me er nog elke keer thuis. Het is een prachtige club, waar veel vriendschappen ontstaan. Vitesse is een sociaal betrokken vereniging”, aldus de eigenaar van het bedrijf dat renovatie en onderhoud van platte daken verzorgt.

Met dat bedrijf, dat in 1961 het levenslicht zag, gaat hij nu het zevende seizoen in als hoofdsponsor. “Ik vind dat wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid moeten tonen in de gemeente. Er is niets mooiers om dat te doen bij Vitesse, zeker ook omdat wij als bedrijf best sportminded zijn.”

Zelf komt hij graag bij Vitesse. “Ik vind het nog altijd leuk om op zaterdagen langs de lijn te staan.” Roterman sponsort het eerste en tweede team van de Barendrechters. “Het is prachtig dat er nu zo’n jonge ploeg staat. Ik zie een hoop potentie. Ik denk dat deze club met zowel het eerste als het tweede in de eerste klasse hoort. Tegenwoordig is het niet meer zo makkelijk om daar te komen, maar ik ben ambitieus: daar moeten we als groep naartoe.”