CTZ-update: Niels Molendijk blijft

Na een mooi en succesvol zaalseizoen waarin we als club met elkaar diverse hoogtepunten hebben mogen beleven, richten we ons op de tweede helft van de veldcompetitie. Op jacht naar nieuwe topprestaties en gelukkig als club weer actief op ons eigen terrein.

Als CTZ zijn we al druk met de voorbereidingen op komend seizoen. Bij deze een update betreffende Vitesse 1, Vitesse 2 en Vitesse A1.

Allereerst zijn wij zeer verheugd te kunnen melden dat Niels Molendijk aanblijft als trainer/coach van Vitesse 1. Onder leiding van Niels en Nathan heeft het eerste team een geweldig seizoen op fraaie wijze bekroond met de promotie naar de overgangsklasse. Het tweede leverde ook een knappe en keurige prestatie onder leiding van Mandy door zich te handhaven in de reserve overgangsklasse.

Nathan en Mandy hebben ons kenbaar gemaakt na drie seizoenen te stoppen in hun huidige rol. Wij betreuren dit besluit omdat er volgens ons nog rek in de samenwerking zat, maar begrijpen het – na drie intensieve jaren – ook. Nathan neemt even een pauze, Mandy is inmiddels met NIO tot overeenstemming gekomen om daar als hoofdtrainster aan de slag te gaan. Wij zijn trots op de stappen die Nathan en Mandy gemaakt hebben bij Vitesse, kijken terug op een uiterste prettige samenwerking en wensen ze alle geluk en wijsheid in de toekomst. En de deur bij Vitesse zal altijd open staan voor ze.

Niels gaat dus door. Wij gaan opnieuw aan de slag met een duo bij Vitesse 1. Na een intensieve zoektocht naar een nieuwe partner voor Niels lijken de onderhandelingen de goede kant op te gaan. Op korte termijn verwachten we nieuws te kunnen melden. Zodra we daar zekerheid over kunnen geven, melden we dat uiteraard.

Ook bij Vitesse 2 is het onze wens met een duo aan de slag te gaan. Ook hier lopen de gesprekken en zijn we ervan overtuigd dat we binnenkort met goed nieuws kunnen komen. Ook daar melden we uiteraard meer over zodra er zekerheid is.

Bij Vitesse A1 blijven de huidige trainers ook komend seizoen op hun post. Vincent Brand en Robin van der Pol verdienen de complimenten nadat zij in hun eerste seizoen met de A1 handhaving in de overgangsklasse ruimschoots bereikt hebben. De ontwikkeling van de ploeg en van individuen is mooi om te zien.

Zoals eerder al gemeld staan we aan de vooravond van het vervolg van de veldcompetitie. Vitesse 1 en Vitesse 2 doen nog mee voor de titel en promotie, de A1 gaat ook hier voor handhaving en zal een nieuwe topvier-notering nastreven.