Met nog 2 wedstrijden te gaan kan Vitesse nu al terugkijken op een prima debuutseizoen in de Overgangsklasse. Ondanks het verlies tegen KVA (25-22) zijn de Barendrechters verzekerd van nog een seizoen in de Overgangsklasse door gunstige uitslagen van de concurrenten.

Na de ruime nederlaag eerder dit seizoen tegen de ploeg uit Amstelveen had Vitesse duidelijk wat goed te maken. De door Cazdak Dakbedekkingen gesponsorde ploeg speelde een goede eerste helft op bezoek bij de nummer 2 in de poule. Gedurende de eerste helft had het vlaggenschip continu het initiatief resulterend in een 10-14 ruststand.

In de tweede helft kantelde dit spelbeeld en zag de door Berrevoets en Molendijk gecoachte ploeg de voorsprong langzaam verdampen.

Het lukte de ploeg niet om in een spannende slotfase een gewenst punt binnen te halen voor handhaving. Maar door het verlies van Pernix en KVZ’23 deze speelronde was Vitesse alsnog verzekerd van handhaving. Een unicum voor de club, niet eerder in de historie is het eerste hierin geslaagd.

Eerder op de middag was het de beurt aan beide 2e teams. Eerder dit seizoen liet de ploeg van Graafland en Van der Waal al een punt liggen tegen het lager geklasseerde KVA 2, dit gebeurde in de uitwedstrijd weer (13-13). Het eventuele kampioenschap voor Vitesse 2 zal naar alle waarschijnlijkheid toch echt aankomen op de laatste wedstrijd tegen Die Haghe, de nummer 2 in de poule. Vitesse heeft nu een voorsprong van 1 punt op de Hagenezen en zal dus resultaat moeten gaan halen in de laatste wedstrijd van het seizoen.

Eerste wacht Excelsior. Volgende week speelt de selectie haar laatste thuiswedstrijden van dit zaalseizoen. Excelsior 1 staat 3e op de ranglijst en is bezig aan een goede reeks. Aan het vlaggenschip zaak om daar verandering in te brengen. Aanvang 19:05 in de Bongerdhal.