Zoals velen misschien al is opgevallen, staat er een nieuw trio voor de Vitesse-selectie. Aanstaande zaterdag zullen zij dan ook hun contracten tekenen na afloop van de wedstrijd van Vitesse 1. Voordat dit evenement zal plaatsvinden, kunt u hier nog een kort en bondige introductie vinden.

Onder leiding van Peter Spek zal de selectie van Vitesse komend seizoen aan de bak moeten. Spek is afkomstig van PKC, waar hij zelf speelde en diverse trainers- en coachfuncties bij senioren- en jeugdploegen vervulden. Spek zal met zijn ambitie en enorme korfbalkennis en -ervaring de selectie dit seizoen uitdagen voor een stapje hoger te gaan.

Aan zijn zijde zullen we dit seizoen Nathan van Helden vinden als assistent-trainer/coach. Van Helden was de afgelopen jaren actief als trainer van Vitesse 3 en Vitesse A1 en doorliep tevens succesvol de cursus tot KT-3 trainer. Hij staat binnen Vitesse bekend als iemand die als trainer-/coach met een zeer enthousiast en ambitieuze blik het trainerschap invult.

Voor Vitesse 2 zal Mandy Wigant vanaf komend seizoen voor de groep staan. De voormalige trainster van Juliana 2 was de afgelopen drie jaar actief als hoofdtrainster van DSO (Klundert) en besloot dat het tijd was voor een nieuwe stap in haar carrière.

Het derde team van Vitesse staat komend seizoen onder hoede van het trainersduo Chris Tempelman en Wijnand Molijn. Laatstgenoemde heeft zelf een verleden als speler bij de club, terwijl Tempelman al enkele jaren een rol in de CTZ vertolkt. Samen hopen zij Vitesse 3 dit jaar naar promotie richting de tweede klasse te helpen.