Scherp Vitesse houdt zicht op kampioenschap.

Na de twee zakelijke overwinningen op Paal Centraal van vorige week stond deze week een bekende tegenstander op het programma. Het Rotterdamse WION kwam op bezoek in de Bongerdhal. Voor het vlaggenschip was winst noodzakelijk om de titel in zicht te houden. Het tweede team kon met een winstpartij de concurrenten op gepaste afstand houden.

Voor beide ploegen was de boodschap helder: Scherp beginnen en zo niet in problemen komen tegen het altijd taaie WION.

Vitesse 2 liet zien waarom zij aan kop gaan in hun competitie. Het klassenverschil met WION was met name in de eerste helft zeer groot, waardoor er met een tussenstand van 14-4 de kleedkamers werden opgezocht. In de tweede helft ging de scherpte er iets af, waardoor uiteindelijk met een 24-11 eindstand het laatste fluitsignaal klonk.

Hierna kwamen de hoofdmachten van beide ploegen in de ring. Vitesse nam snel de overhand in het spel, echter liet de afronding het Barendrechtse team de eerste 10 minuten in de steek, wat nog wel resulteerde in een 3-2 voorsprong. Na deze eerste 10 minuten kwam Vitesse los en waande zich in een speeltuin. De formatie van Harro Tamerius kon en mocht alles van de Rotterdamse opponent, die meermaals als een knock-out geslagen bokser in de ring lag. Het frivole en frisse spelwaarmee dit gepaard ging resulteerde uiteindelijk in een 15-4 ruststand.

Waar Vitesse dit seizoen vaak niet bij machte was op wedstrijden definitief in het slot te gooien, lukte dit deze avond wel. In de tweede helft werd het spel uit de eerste helft doorgezet. Met nog 15 minuten te spelen stond er een tussenstand van 23-6 op het scoreboord. In het laatste kwartier namen slordigheden echter de overhand. Hierin liep WION nog een doelpuntje in en werd de wedstrijd besloten met een mooie 27-11 overwinning.

Twee uitstekende overwinningen voor de door CazdakDakbedekkingen gesponsorde korfballers. Volgende week wacht het Waddinxveense Korbis. Voor Vitesse 2 een wedstrijd waarin de directe concurrent op 6 punten kan worden gezet. Voor Vitesse 1 wacht de nummer 6 en zal deze wedstrijd moeten winnen om mee te blijven doen om de titel.