Na een ruime nederlaag twee weken geleden mocht Vitesse wederom aantreden tegen het sterke Die Haghe. De vorige wedstrijd tegen de Hagenaren had het vlaggenschip geen schijn van kans, wat geïllustreerd werd door de 11-1 ruststand. Het team van Berrevoets en Molendijk was er dus op gebrand haar huid duur te verkopen in deze ontmoeting.

Vitesse legde een ijzersterke eerste helft op de mat. Met geduldig en verzorgd aanvalsspel kon de ploeg vrijwel de gehele eerste helft tegen een voorsprong aankijken. Beide ploegen gingen rusten met een gelijke stand van 11-11.

De door Cazdak Dakbedekkingen gesponsorde ploeg kon de doelpuntenproductie helaas niet volhouden in het tweede bedrijf. Die Haghe, met onder andere Celeste Split, de vrouwelijke all-time topscoorder van de Korfbal League, in de gelederen bleef echter wel constant scoren en pakte zo het initiatief in de wedstrijd. De wedstrijd eindigde in 15-22.

Het vlaggenschip kan met vertrouwen richting de slotfase van de competitie, waarin nog punten moeten worden gepakt voor handhaving. Dat zou zomaar eens volgende week kunnen lukken als er tegen Pernix minimaal wordt gelijkgespeeld én Die Haghe haar sportieve plicht vervult door van VEO te winnen.

Een mooi affiche op de dag dat KV Vitesse haar 90-jarig jubileum viert. Aanvang is 17:00 op Sportpark De Bongerd.

(Meer foto’s Vitesse = Die Haghe: Klik hier.)