Navigeer eenvoudig

De rompregeling arbitrage houdt is dat verenigingen een bepaald aantal wedstrijden moet fluiten/ beoordelen buiten eigen thuiswedstrijden om. Het aantal is afhankelijk van het aantal teams dat wedstrijdkorfbal speelt onder leiding van een bondsscheidsrechter.

Voor Vitesse betekent dit dat zij elk jaar rond de 200 wedstrijden moet fluiten. Voor iedere wedstrijd die Vitesse niet kan fluiten of beoordelen, wordt er door de KNKV een boete opgelegd, die dit seizoen €57,50 bedraagt. Daar staat tegenover dat Vitesse voor elke wedstrijd die zij wel fluit of beoordeelt €40,25 krijgt.

Een andere verplichting die voortkomt uit de rompregeling is dat verenigingen ten minste 75% van hun aantal thuiswedstrijden (in het wedstrijdkorfbal) fluiten buiten de vereniging. Wordt dit percentage niet gehaald, dan wordt er gesanctioneerd door wedstrijdpunten in mindering te brengen in de competitie.