Navigeer eenvoudig

Niet iedereen zal je wedstrijd kunnen aanschouwen. En precies daarom is het juist leuk dat er een wedstrijdverslag geschreven wordt. Twijfel niet, want ook over jouw wedstrijd willen mensen lezen.

Hoe pak je het schrijven van zo’n wedstrijdverslag nu aan? Iedereen heeft zo zijn of haar eigen schrijfstijl, dus er is geen goed of fout. Hieronder staan wat Tips & Tricks, voor het in elkaar flansen van een mooi verslag:

Tip 1:
Gebruik geen we/ik in het verslag. Het leest prettiger om een verslag te lezen vanuit de derde persoon.

Tip 2:
Wees kort maar krachtig. Bij lange zinnen verliezen mensen vaak hun aandacht om verder te lezen.

Tip 3:
Weet wat je wil schrijven. Dit klinkt misschien vaag, want natuurlijk wil je de wedstrijd beschrijven. Maar het is heel belangrijk voor jezelf te bedenken wat je nu daadwerkelijk op papier wil zetten, anders loopt het verhaal niet goed in elkaar over.

Tip 4:
Vergeet de uitslag niet erin te vermelden. Dit klinkt als een open deur, maar heel vaak zitten mensen helemaal in het verhaal, waardoor ze dit toch vergeten te doen. En naar de uitslag is men toch het meest nieuwsgierig.

Tip 5:
Sluit af met je naam, de eventuele sponsor van het team en natuurlijk een foto. Je mag best vermelden dat jij dit mooie wedstrijdverslag hebt geschreven en wie jullie mooi heeft aangekleed. Bovendien is een foto vaak datgene wat mensen naar je verslag trekt in de eerste instantie, dus ook deze is onmisbaar.

Mocht je nu toch nog vastlopen, dan kan je altijd even aan het jasje trekken van Nicki Jansen of Jeffrey van der Maten (ook te bereiken via redactie@kvvitesse.nl). Zij helpen je graag verder. Succes!