Korfbalvereniging Vitesse gaat verantwoord loten verkopen voor het nog meer op pimpen van de Vitesse kantine..

Zaterdag 24 september start de landelijke lotenverkoop van de Grote Clubactie 2022. Ruim 260.000 lotenverkopers van meer dan 5.000 verenigingen in heel Nederland gaan aan de slag om extra inkomsten te werven voor hun club. Zo ook KV Vitesse. De leden van Vitesse zetten zich dit jaar in voor het nog mooier maken van de kantine.

Verantwoord loten verkopen
De leden van KV Vitesse zullen op een verantwoorde manier loten gaan verkopen, die veilig is voor zowel de verkopers als de kopers. De F, E, D en C leden krijgen via de trainers ieder een boekje met uitleg voor de verkoop. De B, A en senioren leden krijgen per team een boekje wat verkocht wordt. Zij kunnen allemaal zelf 2 loten verkopen, je kan die loten ook weer doorverkopen (aan je ouders, opa en oma of andere gegadigden). Meer informatie over verantwoord loten (ver)kopen tijdens de Grote Clubactie 2022 is te vinden op clubactie.nl.
De loten met een begeleidende brief worden komende week aan de teams uitgedeeld, vanaf 24 september mag je gaan verkopen.

Extra inkomsten hard nodig
Evelien Kapteyn en José Weeda, clubcoördinatoren van Vitesse: “Onze leden zetten zich dit jaar in om extra geld op te halen voor het nog mooier maken van de kantine. We gaan er met z’n allen vol voor en hopen ons doel te behalen met behulp van de steun van familie, vrienden en inwoners uit de omgeving!” Juist nu kunnen we die extra steun goed gebruiken.

80% gaat naar de club
Jaarlijks doen ruim 5.000 verenigingen mee met de Grote Clubactie en in totaal halen zij zo’n €9 miljoen op voor het Nederlandse verenigingsleven. Groot, klein, sport of cultuur, alle soorten verenigingen kunnen extra geld ophalen door loten te verkopen. Een lot kost €3,-, waarvan 80% (dus € 2,40 per lot) direct naar de clubkas gaat.
Vorig jaar lukte het Vitesse om een buitenkorf te kopen van het opgehaalde bedrag. Hoe mooi is het als het dit jaar lukt om weer zo’n mooi bedrag op te halen.

De trekking van de Grote Clubactie 2022 vindt plaats op dinsdag 6 december. Vanaf woensdag 7 december vind je de trekkingsuitslag op clubactie.nl

Evelien Kapteyn
José Weeda