Eerste overwinning voor Vitesse.

KV Vitesse heeft de eerste overwinning in de overgangsklasse geboekt. De ploeg van Niels Molendijk en Ronald Berrevoets versloeg het Amsterdamse Rohda in eigen huis met 26-23 en nam daardoor voorlopig afstand van de gevarenzone.

Een zucht van opluchting en een brul van vreugde klonken na het laatste fluitsignaal door de goedgevulde Bongerdhal, waar Vitesse na een eerdere nederlaag tegen Pernix (31-20) en een remise tegen KVZ (25-25) de eerste zaaloverwinning van het seizoen boekte. Die eerdere affiches toonden aan dat Vitesse zich wel degelijk kon meten met de ploegen in de overgangsklasse, maar pas zaterdag werd dat beloond met de eerste volle buit.

Vitesse startte sterk aan de wedstrijd tegen Rohda en had al snel een voorsprong in handen. Hoewel de Amsterdamse bezoekers zich vastbeten in Vitesse, slaagde de thuisploeg er voor rust in om een riant gat te slaan. De door Cazdak Dakbedekkingen gesponsorde ploeg ging dan ook met een 14-7 ruststand de kleedkamer in.

Rohda probeerde na de onderbreking nog wel terug te komen in de wedstrijd, maar Vitesse behield de ruime marge en kwam niet meer in de problemen. Dat was mede te danken aan de indrukwekkende invalbeurt van Sander den Ouden, die het duel met twee rake schoten op rij direct besliste. In de slotfase kwamen de bezoekers nog wel dichterbij, maar het was te laat om de Barendrechtse zege nog te bedreigen.

Vitesse heeft na drie speelronden nu drie punten verzameld en staat daarmee op de comfortabele vierde plek. Komende zaterdag wacht echter een nieuwe uitdaging: dan gaat Vitesse op bezoek bij Achilles, dat met zes punten uit drie duels nog ongeslagen is in de overgangsklasse en de koppositie deelt met Die Haghe.

Dat laatste geldt overigens ook voor Vitesse 2, dat zaterdag met 21-18 won van Rohda 2. Opnieuw een knap resultaat van de ploeg van coaches Rien Graafland en Bart van der Waal, die hun ploeg net als op het veld weer op de toppen van hun kunnen laten spelen en verdiend meedraaien in de top van de reserve overgangsklasse.

Foto’s Vitesse 1 – Rohda 1: Klik hier.

Foto’s Vitesse 2 – Rohda 2: Klik hier.