Kampioen Vitesse 6 komt met speels gemak sportieve plicht na

Afgelopen zaterdag moesten de kampioenen van Vitesse 6 aantreden in de hal van Oranje Wit (Dordrecht) tegen middenmoter Movado. In de midweekse heenwedstrijd werd de gehavende ploeg van Movado een paar weken geleden nog met groot machtsvertoon terecht gewezen (33 tegen 13). In de returnwedstrijd van zaterdag verscheen Movado nu met de vaste basisspelers, maar uiteindelijk maakte dat niet veel uit. Weliswaar scoorde Vitesse 11 doelpunten minder, maar daar stond tegenover dat ook Movado de korf minder vaak wist te vinden. De eindstand van 24 tegen 7 was een goede weergave van het wedstrijdbeeld.

Voorbereiding

Het spreekt voor zich dat er geen spanning meer zat op de wedstrijd. Dit weerhield Vitesse er niet van om er vol tegenaan te gaan. Coach Christa Kroonen was duidelijk voorafgaand aan de wedstrijd. Het was aan de spelers om invulling te geven aan de wedstrijd. Niet alleen voor wat betreft het verloop maar ook voor wat betreft het wisselbeleid. Zo werd besloten dat Marco van Oort voor het eerst na al het blessureleed zijn opwachting zou maken in de basis acht. Ook andere wissels werden vooraf doorgenomen. Wel eiste de coach dat ook deze wedstrijd werd gewonnen. Dit vanwege de sportieve plicht, maar ook omwille van de supporters die andermaal de moeite hadden genomen de wedstrijd van de kampioenen bij te wonen.

In de aanval verschenen Bart van der Waal, Marco van Oort, Eline Luijendijk en Lisanne Boddé. In de verdediging stonden Ashley Willemstein, Lisette Mikkers, Christiaan Dubbeldam en Bart Boddé bij elkaar in het vak.

Wedstrijdverloop

Het wedstrijdverloop laat zich raden bij een eindstand van 24 tegen 7 in het voordeel van Vitesse 6. In het begin van de wedstrijd wist Movado de Barendrechters nog enigszins bij te benen, maar dat heeft niet veel langer geduurd dan tien minuten. Het regende kansen voor Vitesse. Vooral pech was er de oorzaak van dat bij rust al een niet veel grotere voorsprong op de borden stond. Weliswaar kreeg de Krispijnse ploeg een aantal strafworpen, maar die bleven veelal onbenut. Voor Coach Christa Kroonen wel aanleiding om in de rust de spelers voor te houden geen verdedigende fouten te maken.

Na rust toonde Vitesse meer precisie in de afwerking en vielen de doelpunten als rijpe appelen. Ook in verdedigend opzicht werd er alerter gespeeld.

De cijfers

Het meest productief in deze wedstrijd toonden zich Bart Boddé en Bart van der Waal met ieder 6 treffers. Lisette Mikkers maakte er 3, terwijl Lisanne Boddé, Marco van Oort en Christiaan Dubbeldam er twee voor hun rekening namen. Eline Luijendijk, Matthijs van der Welle en Ashley Willemstein ieder één.

Huldiging

Direct na afloop vertrok de ploeg richting de Bongerdhal om zich te laten huldigen voor het kampioenschap. Sprak vorige week voorzitter Willem Booij sr de ploeg toe, nu was het de beurt aan Mario Booij als voorzitter CTZ om de ploeg toe te spreken. Na het overhandigen van de bekers, konden de spelers en supporters zich storten op de voor de gelegenheid gemaakte taart.

Komende zaterdag

Dan staat de laatste wedstrijd van deze competitie op het programma. Good Luck uit Middelharnis maakt dan de gang naar de Bongerdhal.

Bart Boddé: “Ook in de laatste wedstrijd zullen we er alles aan doen om deze winnend af te sluiten. Voor onze supporters maar ook voor ons zelf. Het goede gevoel moeten we meenemen naar de veldcompetitie. Na de oefencampagne wacht ons dan een interessante uitdaging.  Als Vitesse 5 gaan we er alles aan doen om ook in de reserve derde klasse het kampioenschap binnen te halen. We staan er weliswaar goed voor maar er wachten ons nog pittige wedstrijden.”

Voor wie zaterdag het sluitstuk van de zaalcompetitie wil bijwonen: de aanvang is om 18.50 uur.