Deze week is het zo ver. Vrijdag mogen we weer met zijn alle op pad. Dit jaar gaan er 97 kinderen mee, echt superveel!!! Met nog 29 leiding en de kampcommissie wordt het dus echt een hele gezellige boel! Wij van de kampcommissie hebben er superveel zin in! Jij ook? Gaat jouw lievelingsleiding mee op kamp? Of jouw trainer/coach? En ja… Wie zijn er deze week aan de beurt voor het vragenvuur?

De kampcommissie heeft een aantal leiding het hemd van het lijf gevraagd. Hoelang gaan zij al mee op kamp? Waar kijken ze het meeste naar uit? En waar denken ze aan bij het thema zomercarnaval? Dit is een greep van vragen die zij gehad hebben en natuurlijk nog meer. Natuurlijk kon na al die leiding die meegaan, de kampcommissie zelf niet achterblijven. Dus deze week een kijkje achter de schermen bij: Frank, Andrea en Tamara.

Hallo, ik ben Frank, mogelijk de oudste deelnemer van het Vitessekamp2022. Mijn loopbaan bij KV Vitesse begon op 15-jarige leeftijd. Als speler, trainer/coach, kantinedienst, voorzitter CTZ, kascontrolecommissie, en thans als vertrouwenspersoon, fotograaf en medebeheerder van de website ben ik actief (geweest) bij Vitesse.

Ik weet niet meer precies in welk jaar maar ik ben eerst als begeleider van een ploegje mee geweest, en daarna de keuken ingerold toen Jose en Miranda stopte. Ik ben ook lid van de organisatie van het Vitessekamp, en ben dus medeverantwoordelijk voor een plezierig, maar vooral veilig kamp. Je krijgt het vertrouwen van de ouders voor hun kinderen en dat is niet niets.

Tijdens het kamp maak ik deel uit van de keukenploeg, die de logistieke taak heeft voor het kamp.

Vroeg opstaan en laat naar bed is een must voor deze rol. Gelukkig zijn wij met een aantal voor dit klusje. En het is niet gemakkelijk alle hongerige magen te voeden als je over ongeveer 135 deelnemers praat. Want vier eitjes koken is ff iets anders als 135 eitjes koken.

Het leukste van het kamp vind ik het bij brengen van discipline (soort zelfredzaamheid). Want als de ouders weg zijn, zie je de kinderen veranderen. Dan staan zij er zelf voor en dat probeer ik altijd te stimuleren.

Ook de afwas is altijd amusant. Veel kinderen weten niet wat een afwasborstel is. Maar als ze een keer de corvee-beurt hebben gehad en er moeten 135 borden worden afgedroogd lopen zij uiteindelijk zingend rond de tafel in de grote keuken van het kamphuis.

Wat ik het allermooiste vind is dat er begeleiders meegaan die ik als baby leerde kennen toen zij met hun ouders op de club kwamen.

Kortom, ik kijk er weer naar uit

Hoi allemaal, wat leuk dat we dit jaar weer op kamp kunnen! Mijn naam is Andrea en ik speel dit seizoen in het 5e. Voordat mijn dochtertje geboren werd, coachte ik ook vaak jeugdteams maar dat is inmiddels alweer wat jaartjes geleden. Al meer dan 10 jaar zit ik in de kamp commissie. Ik vind het altijd erg leuk om dit met ons clubje te organiseren en iedereen veel plezier te zien hebben op het kamp. Als ik denk aan Zomercarnaval denk ik vooral aan lekker zingen en dansen en heel veel vrolijkheid! Ik ben benieuwd hoe iedereen straks verkleed is. Het leukste aan kamp vind ik de water spellen op het grote veld voor het Kamphuis. Volgens mij vindt iedereen dat altijd erg leuk om te doen.

Ik zie jullie graag komende vrijdag, tot dan!

Hoi hoi allemaal, ik ben Tamara en ik speel in het 3e van Vitesse. De afgelopen jaren hebben jullie me vast ook wel op het trainingsveld zien rondlopen. Ook zit ik in de feestcommissie en mag ik dit jaar aansluiten om het leukste weekend van het jaar te organiseren bij de kampcommissie!

Al sinds de jeugd ga ik mee op kamp en vind het superleuk om de laatste jaren ook als leiding mee te mogen. Ik kijk er ook weer ontzettend naar uit om iedereen weer samen te zien en er een mooi feestje van te maken. Waar ik het allermeeste naar uit kijk is om ’s avonds weer lekker te mogen griezelen in het bos met de oudere kinderen.

Wat ik ook altijd erg leuk vond aan kamp was het liedjes zingen rond het kampvuur. Ook dit jaar mogen natuurlijk de klassiekers niet ontbreken, maar welk liedje ik zeker wil terug horen rond het kampvuur dit kamp is Cowboys en Indianen. Dit past ook leuk in het thema, aangezien ik natuurlijk wel verwacht dat iedereen verkleed komt! Het eerste waar ik aan denk om te verkleden bij zomercarnaval zijn de kostuums met de grote veren en felle kleuren die je in Rotterdam voorbij ziet komen, maar daar ga ik zelf niet aan beginnen hoor.

Hopelijk hebben jullie er net zoveel zin in als ik en gaan we er weer een mooi feestje van maken dit jaar! Tot snel!!

Tot vrijdag!!

De Kampcommissie