Leeuwtjes spelen eerste wedstrijd

Afgelopen zaterdag was het dan zover, onze jongste clubleden mochten voor de eerste keer een wedstrijdje spelen tegen de F2! De leeuwtjes hadden woensdag bij de training hard getraind voor het oefenpotje en hadden er zin in.

Ondanks dat ze het wel spannend vonden om voor de eerste keer te spelen, begonnen Aimee, Evy, Lea, Levi, Oscar en Sophie met veel inzet en enthousiasme aan de wedstrijd. En kwamen zelfs op 0-1! Het doelpunt werd met veel blijdschap gevierd door zowel spelers als coaches, maar daarna ging de focus meteen weer op het verdedigen van de voorsprong.

De F2 kreeg veel kansen, maar konden de kansen niet afmaken en ook hadden ze pech met de afronding. Na een tijdje kwam de F2 toch op 1-1 door een mooi afstandsschot. De leeuwtjes gingen daarom weer op zoek naar een doelpunt, waarvoor ze wel genoeg kansen hadden, maar niet konden afronden. De F2 sloeg toen weer toe met een goed doelpunt van afstand en zette de stand op 2-1.

Nog niks aan de hand voor de leeuwtjes, dus gingen ze gewoon weer verder met aanvallen op zoek naar een doelpunt. De kansen gingen op en neer tussen de leeuwtjes en F2. Er werd bij beide ploegen goed verdedigd en veel ballen werden onderschept. Uiteindelijk was het de F2 die het derde doelpunt maakte en de stand op een 3-1 zette. Niet veel aanvallen daarna maakten de leeuwtjes een mooi doelpunt, die ervoor zorgde dat er nog een spannende slotfase kwam met een stand van 3-2. Na nog een paar kansen bleek dit uiteindelijk ook de eindstand te zijn van een mooie wedstrijd.

Allebei de teams hebben super goed gespeeld en er een leuke wedstrijd van gemaakt. En daarbij een leuk eerste wedstrijdje voor de leeuwtjes die het hartstikke goed hebben gedaan. De trainers Daphne, Lauric, Luuk en Tamara zijn apetrots op hun leeuwtjes, die op hun beurt niet kunnen wachten op de volgende wedstrijd!