Waar Vitesse nu korfbalt op een prachtige locatie, is Johan van der Pol wel wat anders gewend. De nu 89 jarige Johan moest met zijn teamgenoten eerst de koeien van de wei halen voordat ze een wedstrijd konden spelen. De stal deed dienst als kleedlokaal. Later verhuisde Vitesse naar Ziedewij en weer later naar de Bongerd, de huidige locatie.

Johan was voorzitter van Vitesse bij het 25 jarig bestaan van de vereniging. Hij bleef betrokken bij Vitesse en heeft al heel wat uren doorgebracht in en rond de kantine en op het veld om samen met Sjaak den Otter het elektrisch onderhoud voor hun rekening te nemen. Sterker, nog vorig jaar stond Johan in het kruipluik van de kantine om de noodzakelijke handelingen te verrichten om het scorebord weer draaiende te krijgen. Johan is op en top een verenigingsman en heeft een lange historie bij Vitesse. De laatste jaren is hij een trouw supporter bij wedstrijden van zijn kleinkinderen, zowel uit als thuis.

Mede vanwege zijn grote verdienste voor de club heeft Vitesse besloten om het hoofdveld naar hem te vernoemen . Zaterdag 21 november was de onthulling door Johan van de Pol zelf in aanwezigheid van een groot deel van zijn familie en enkele getrouwe Vitesse leden die Johan in de begintijd van Vitesse hebben mee gemaakt. Zo kon het gebeuren dat er maar liefst vier Vitesse voorzitters bij de onthulling aanwezig waren. Zoon Henk is jaren voorzitter geweest en zo ook Willem Booij, de initiatief nemer van dit mooie gebaar. Een zichtbaar geëmotioneerde van der Pol onthulde het doek met zijn naam erop : De Johan van der Pol Arena.