Ook scheidsrechters Vitesse beginnen aan nieuw seizoen

De voorbereiding zit er op, de competitie kan beginnen. Ook de scheidsrechters van Vitesse zijn weer klaar om hun wedstrijden te leiden. Marijn de Groot, Bert Gelissen, Remon Coolegem en Chris Tempelman zijn namens onze club actief buiten de vereniging om Vitesse te helpen aan de verplichtingen te voldoen. En natuurlijk om voor zichzelf leuke wedstrijden te fluiten.

Marijn mag aanstaande zaterdag beginnen bij de hoofdklassewedstrijd Dalto-Unitas en is een week later in dezelfde klasse actief bij Wageningen-SCO. Voor Bert begint het seizoen op 17 september in de overgangsklasse bij Pernix-KVS. Remon begint met Korbatjo-Atlas en mag een week later in de B-hoofdklasse Deetos B1-Kinderdijk B1 leiden. Chris mag de eerste twee weken in de overgangsklasse junioren aan de bak: zaterdag Deetos A1-PKC A2, een week later Spirit A1-Fiducia A1.

Vitesse is blij met de vier arbiters, maar uitbreiding van de scheidsrechtersgroep blijft gewenst. Nu al, om niet in problemen te komen wat betreft de verplichtingen. Maar zeker ook met het oog op de toekomst. Wij willen graag nieuwe scheidsrechters begroeten. Leden (of ouders) die interesse hebben om wedstrijden te leiden, nodigen we van harte uit zich te melden. We kunnen dan gezamenlijk bekijken wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot het volgen van cursussen.

Ook is er de mogelijkheid voor leden die al in het bezit van een scheidsrechtersdiploma om wedstrijden bij naburige verenigingen te fluiten. Je kunt jezelf zo ontwikkelen als scheidsrechter en je club helpen om het aantal benodigde wedstrijden te halen. Het KNKV heeft tegenwoordig een mooi systeem om zelf je te leiden wedstrijden uit te zoeken. Geen wekelijkse verplichting, één keer per maand, twee keer per maand, het kan allemaal. Echt een hele interessante optie om Vitesse te helpen. Heb je interesse, vraag Marijn of Remon om meer informatie.

Ook beginnende scheidsrechters die bij Vitesse zelf jeugdwedstrijden fluiten kunnen ons bereiken als ze begeleid willen worden. Als we in de gelegenheid zijn, helpen we jullie graag bij jullie eerste stappen op het arbitrale vlak.

Wij wensen iedereen in ieder geval een sportief en mooi seizoen!

Wij zijn te bereiken op  arbitrage@kvvitesse.nl

De arbitragecommissie