.

PERSBERICHT
15 januari 2020

Peter Spek vanaf seizoen 2020/2021 hoofdtrainer van KV Vitesse

De selectie van KV Vitesse staat vanaf komend seizoen onder leiding van Peter Spek. De 51-jarige trainer uit Papendrecht volgt bij de Barendrechtse korfbalclub de afscheidnemende Harro Tamerius op. De Commissie Technische Zaken (CTZ) denkt met Spek de juiste trainer te hebben gevonden die met de seniorenselectie op verschillende vlakken een volgende stap kan zetten.

Spek is afkomstig van PKC waar hij zelf speelde en diverse trainers- en coachfuncties bij senioren- en jeugdploegen vervulde. Momenteel is hij bij de Papendrechters trainer/coach bij PKC en betrokken bij de selectie. Vitesse en Spek gaan een samenwerking voor één seizoen met elkaar aan, met de optie om daar bij wederzijdse tevredenheid een tweede jaar aan te voegen.

Namens de Commissie Technische Zaken hebben voorzitter Mario Booij en selectie-coördinator Chris Tempelman zich bezig gehouden met de zoektocht naar een geschikte nieuwe hoofdtrainer. “Wij hebben daarbij op diverse manieren geprobeerd te achterhalen wat de Vitesse-selectie nodig heeft om een volgende stap te kunnen maken. Wij zijn van mening dat er veel groei en potentie in deze spelersgroep zit. De resultaten van nu bewijzen dat ook. We hebben kandidaat-trainers benaderd en gesproken en hadden bij Peter Spek direct een goed gevoel. Na een aantal korfbalinhoudelijke gesprekken met hem en na enkele bevestigingen van mensen met verstand van korfbalzaken hebben wij overeenstemming met Peter kunnen bereiken. Wij zijn niet alleen blij met het feit dat we reeds in een vroeg stadium een nieuwe hoofdtrainer hebben kunnen vastleggen, maar meer nog met het feit dat we met Peter een ambitieuze, geschikte trainer met enorm veel korfbalkennis en -ervaring enthousiast hebben gekregen voor deze functie.”

De oefenmeester zelf kijkt vol verwachting uit naar zijn periode in Barendrecht. “Ik voelde dat ik er aan toe was op eigen benen te staan buiten mijn eigen vereniging. Ik heb een goed gevoel overgehouden aan de gesprekken die ik heb gevoerd, heb zowel Vitesse 1 als Vitesse 2 aan het werk gezien en ben Vitesse dankbaar voor de kans die ze mij bieden. Ik denk dat ik met mijn jarenlange ervaring iets kan toevoegen. Ik hoop binnenkort kennis te maken met de selectie en met mensen binnen de vereniging.”

In samenspraak met Peter Spek zal de CTZ de komende tijd de invulling van de technische staf verder vorm geven. Het aantrekken van een trainer/coach voor Vitesse 2 heeft daarbij prioriteit.