De eerste teams zullen zaterdag alweer de eerste oefenwedstrijden spelen op het veld. Echter is nog niet voor iedereen het zaalseizoen voorbij. Aanstaande zaterdag staan er een aantal spannende promotie/degradatiewedstrijden op de planning. Om 12:00 zal de B1 de wedstrijddag aftrappen bij KCR. Met de 12 behaalde punten in de poule lijkt KCR hierin de favoriet voor promotie, maar de fanatiekelingen van onze B1 zullen alles in de strijd gooien om het tegendeel te bewijzen. Om 15:15 zal de A1 volgen met een zware pot tegen Kinderdijk A1. Beide teams zijn aan elkaar gewaagd, maar Kinderdijk heeft aanstaande zaterdag het voordeel thuis de wedstrijden af te mogen trappen. Menigeen zal het daarbij eens zijn dat potjes in Kinderdijk hard bevochten wedstrijden zijn.

Aan het einde van de middag zal Vitesse 3 het programma openen in de Bongerdhal. De jonge ploeg mag het opnemen tegen de ervarenheid van Merwede 4. Twee teams met twee hele verschillende speelstijlen, wat voor de nodige dynamiek kan zorgen. Echter is het Vitesse 3 gebrand om vanaf minuut 1 duidelijk te maken welk team echt klaar is voor de promotie. Vervolgens zal Vitesse 2 aantreden tegen Achilles 3. Beide ploegen zijn als overtuigende nummer 1 in hun poule geëindigd, wat een spannende, maar zeker leuke, wedstrijd beloofd te worden. Voor Vitesse 2 zal reserve Overgangsklasse een nieuwe stap zijn en het team zal gebrand zijn om zaterdag te laten zien dat zijn terecht gaan promoveren. Als klapper op de vuurpijl zal Vitesse 1 de avond afsluiten tegen Movado 1. Voor Vitesse een heel onbekende tegenstander, wat enige zenuwen met zich mee kan brengen. Echter is dit voor Vitesse 1 de kans om te laten zien hoe veel zij in hun spel gegroeid zijn, door een sterke en vooral overtuigende pot neer te zetten waarbij uitgegaan wordt van eigen kracht.

Kortom: voldoende te beleven aanstaande zaterdag. Moedig de teams aan, want alle support zal nodig zijn en kom de dag gezellig afsluiten in de Bongerdhal. Tot dan!