PRACHTIGE DAG VOOR VITESSE

Wat een heerlijke zaterdagmiddag werd het in de Krimpenerwaard. Tenminste, als je door een oranje bril naar de wedstrijd KOAG-Vitesse zat te kijken. Het voorspel tussen de tweede (reserve) teams was meeslepend, niet altijd even sportief, maar wel met beide punten overhellend naar Barendrecht.

Goed voorbeeld doet goed volgen, zal Peter Spek aan zijn team hebben opgedragen. En zo geschiedde. Vitesse 1 spurtte uit de startblokken en was geen schim meer van het zwalkende team een week eerder in de teleurstellende ouverture tegen Fortis.

Fulmineren

KOAG is toch geen kluif waar je al sabbelend van geniet, maar waar je echt de tanden in moet zetten. Dat hadden de Barendrechters goed begrepen en zo kwam de thuisploeg geen moment op voorsprong. Vitesse domineerde, vooral door het tweede aanvalsvak, dat in het begin vrijwel foutloos de aanval koos. Na 10 minuten stond het 2-4 en werd het tijd voor een onvervalste uitbrander van de KOAG-coach aan zijn team. De complete time-out stond hij te fulmineren tegen zijn team en daar was geen woord Spaans bij. Vitesse vond het prima en legde simpelweg een prima eerste helft op de Krimpense kunstmat. En dat was extra knap, omdat de eerste aanval na 20 minuten (noodgedwongen) twee wissels moest doorvoeren en daardoor flink moest zoeken naar de juiste patronen.

Toverbal

Het verschil bleef echter steeds rond de 4 doelpunten schommelen, want KOAG was inderdaad taai en bleef aan het elastiek. Bij rust was het 9-14 en dus nog lang geen gelopen koers. Vlak na de pauze pakte invaller Luc zijn toverbal-moment, een geweldige actie. Helaas ook direct zijn laatste, want ook hij moest er geblesseerd af. Het deerde niet, want Vitesse kent een sterke bank. Een kwartier na de vakwissel was het gedaan, toen Dominique een prachtige combinatie listig onder de korf afrondde.

Het laatste kwart van de pot werd het knokken en bleek Vitesse ook met vechtkorfbal te kunnen winnen. De plaatselijke truckrun zorgde nog voor wat vertier, want de wedstrijd zat toen al in het slot. Een mooie eerste helft en een prima knokkend tweede bedrijf. Vitesse beheerste het beide afgelopen zaterdag en dat is misschien nog wel de grootste winst van een zeer succesvol weekend.

Kinderdijk

A.s. zaterdag komt het nog puntloze Kinderdijk op bezoek. De wedstrijd op De Bongerd begint om 16.30 uur, waarna we weten of Vitesse de subtop kan vasthouden of wat wegzakt op de ranglijst in deze sterk bezette eerste klasse.