Start seizoen 2021-2022

Maandag 16 augustus starten we met het nieuwe korfbalseizoen. Wij kijken er naar uit om met elkaar weer een frisse start te maken en hebben dan ook zin in een nieuw sportief seizoen. Na twee afgebroken seizoenen waarin we met elkaar ook een hoop stappen gemaakt hebben willen we een aantal dingen graag weer even op een rijtje zetten voor jullie.

Afmelden voor trainingen en wedstrijden

Spelers trainen één of twee keer per week en op zaterdag worden er wedstrijden gespeeld. We verwachten van trainers om leuke en leerzame trainingen voor te bereiden en zich voor te bereiden op de wedstrijden om er met de spelers een leuke wedstrijd van te maken. Deze voorbereidingen kosten tijd en zijn geen laatste moment werk. Het is daarom belangrijk om je op tijd af te melden voor trainingen en wedstrijden als je echt niet kunt komen. Voor trainingen is dit minimaal een dag van te voren en liever nog eerder. Voor wedstrijden is dit echt zodra je het weet, want hiervoor kan het zijn dat er vervanging geregeld moet worden om de wedstrijd te kunnen spelen.

Afmelden voor trainingen en wedstrijden gebeurt bij de trainers. Zorg dat je dit doet door naar je trainer te bellen of een berichtje te sturen, doe dit niet in een groepsapp maar breng de trainer persoonlijk op de hoogte.

Trainingen

Bij de E t/m A categorieën zal er 1x per week in de gehele categorie getraind worden. De afgelopen jaren hebben we dit bij verschillende categorieën al gedaan en ook in de “coronatijd” hebben we dit gedaan. We merken dat het goed is voor spelers om op deze manier te trainen: zo ga je allemaal dezelfde “korfbaltaal” spreken. Spelers en trainers leren van elkaar en je bouwt een band op met alle spelers in jouw leeftijdscategorie. Hierdoor wordt invallen bij elkaar makkelijker en leuker.

Sieraden

Het valt op dat veel spelers tijdens de trainingen en/of wedstrijden sieraden (denk hierbij aan oorbellen, armbanden, kettingen en horloges) dragen. Wij vragen iedereen er op te letten dit af te doen tijdens trainingen en wedstrijden. Kan je het niet afdoen dan plak je het verplicht af, bijvoorbeeld met tape. Je kan jezelf en een ander namelijk lelijk blesseren.

Omkleden en tassen

De kantine en kleedkamers zijn heel mooi opgeknapt en we mogen hier dan ook weer gebruik van maken. Dat betekent geen tassen meer in de dug-outs! Als je aankomt bij Vitesse kan je je schoenen aantrekken in de kleedkamers en je eventueel nog omkleden. Je tas kan daarna in het tassenrek gezet worden in de kantine. Je bidon of drinkfles kan je meenemen naar de dug-outs. Zo houden we de dug-outs een stuk beter opgeruimd en kan iedereen er weer bij. Na wedstrijden en trainingen kan je je dan weer omkleden in de kleedkamers, ook douchen is erg fris en gezellig. Het is hierbij wel belangrijk dat je de coronamaatregelen naleeft en eventuele wijzigingen opvolgt. Mocht je het zelf niet zien zitten om je binnen om te kleden doe dit dan buiten, maar zet wel je spullen weg.

Wij kijken uit naar een sportief seizoen!

De CTZ