Verhitte strijd in Den Haag

In de uitwedstrijd tegen Dunas zijn de kampioenen van Vitesse 5 er zaterdag 11 juni 2022 niet in geslaagd hun ongeslagen status te behouden. De trouwe supporters werden in tegenstelling tot de kampioenswedstrijd tegen ODO niet bepaald getrakteerd op een overtuigende pot van de Barendrechters. De voortekenen waren ook niet bemoedigend. Door een samenloop van omstandigheden ontbraken liefst 7 spelers van het keurkorps. Ook was coach Bezem niet beschikbaar om de lijnen uit te zetten. Vooral de afwezigheid van “voldoende lengte” (Erwin Kion, Mathijs vd Welle en Mike Bezem) deed zich tijdens de wedstrijd gevoelen. Als rots in de branding verscheen Ruben Stegenga weliswaar binnen de lijnen maar ook hij kon in zijn eentje genoemde 3 spelers niet doen vergeten. Aan de eerste helft bewaren de spelers van Vitesse 5 geen beste herinneringen. De fouten stapelden zich op. Doorlopend werd dan ook tegen een grote achterstand aangekeken. Tijdens de rust werd in goed overleg orde op zaken gesteld. De beperkte wisselmogelijkheden werden benut en op tactisch vlak werden er nadere afspraken gemaakt. Bovenal keerde de gretigheid terug die gedurende het gehele seizoen zo kenmerkend is geweest voor deze ploeg. Zeker in de eerste fase van de tweede helft bezorgde Vitesse bij Dunas de schrik in de benen door de grote achterstand om te buigen in een voorsprong van 2 punten. Toch hielp deze voorsprong Vitesse niet over het dode punt. De precisie ontbrak. Ook de tropische omstandigheden werkten in het nadeel van het hardwerkende Vitesse.  Dunas wordt tekort gedaan door de hitte als oorzaak van de nederlaag te duiden. Bij tijd en wijle toonde de tegenstander zich accurater en moest Vitesse terecht genoegen nemen met een uiteindelijk beperkte nederlaag (18-16).

Komende zaterdag speelt Vitesse de laatste wedstrijd op de Bongerd. Tegenstander is dan Nexus (aanvang wedstrijd 12.30 uur). Vitesse 5 zal dan weer compleet binnen de lijnen verschijnen. Niet alleen om de nare smaak van de nederlaag tegen Dunas weg te werken maar vooral ook om na 2 uitwedstrijden op de Bongerd samen met de supporters alsnog de huldiging voor het behaalde kampioenschap te ondergaan. De festiviteiten zijn voorzien direct na afloop van de wedstrijd tegen Nexus.

Dennis Boddé