Op zaterdag 25 november speelde wij een wedstrijd tegen korbatjo E5.

We begonnen voor de wedstrijd met het warmlopen, inschieten en het bespreken van de nodige punten waarmee we de wedstrijd in wilden gaan.

Om 9:00 begon de wedstrijd. In de eerste 10 minuten werden er al veel kansen genomen, waaronder veel doorlopers alleen wilde de doelpunten niet vallen.

Na het eerste kwart gespeeld te hebben was het tijd voor de eerste bespreking. Hierin werd gezegd wat er beter kon; zoals de plaatsing van de ballen die we gooien. En hadden we een wissel.

Toen begonnen we aan het tweede kwart. Ook hierin namen we veel kansen alleen wilde de doelpunten nogsteeds niet vallen. Wel ging de plaatsing veel beter en maakte ze het de tegenpartij erg lastig om aan te kunnen vallen door goed te verdedigen.

Tijdens de rust bespraken Senna en Nienke wat er beter kon met de kinderen en hadden we een wissel.

Tijdens het derde kwart werden de kinderen van alle kanten aangemoedigd door het publiek. Daardoor werden ze nog meer gemotiveerd om te scoren. En na een aantal kansen genomen te hebben lukte het Davina om te scoren met een prachtige doorloper. Waarna er een hoop gejuich en geklap van de tribune te horen was.

Tijdens de rust bespraken we voor het laatst wat er beter kon waardoor we misschien wel eens zouden gaan winnen. De kinderen deden het super goed deze wedstrijd dus hadden Senna en Nienke niet heel veel meer te zeggen wat er beter kon. Ze moesten het alleen nog volhouden en proberen nog een keer te scoren.

Het laatste kwart was heel erg spannend. Dat kwam doordat Vitesse maar met 1 punt voor stond en er nog van alles kon gebeuren. Ook tijdens dit kwart werden er door beide partijen veel kansen genomen. Uiteindelijk werd er een overtreding gemaakt en kreeg Vitesse een strafworp mee. Deze mocht Lea nemen. Er viel een stilte, want met nog 3 minuten op de klok kon dit zo maar eens een stap dichter bij de winst betekenen voor Vitesse. En gelukkig scoorde ze de strafworp. Hierbij kwam ook weer een hard gejuich vrij op de tribune. In de laatste minuten hebben we er alles aan gedaan om deze voorsprong van 2-0 te behouden. En dat is ook gelukt.

Na de wedstrijd was het nog tijd voor de strafworpen. Elk team mocht er 12 nemen. Waarvan Vitesse er 5 scoorde en Korbatjo 6.

Het was een super leuke wedstrijd. De kinderen hebben het heel goed gedaan en dat levert een mooi resultaat op. De trainers Senna en Nienke laten daarom ook weten enorm trots te zijn op wat de kinderen deze wedstrijd hebben neergezet.

Voor foto’s van deze wedstrijd: Klik hier.