Vitesse 5 dendert door. Zaterdag as om 12.00 uur kampioenswedstrijd tegen WION te Ommoord!

Er komt maar geen einde aan de zegenreeks van Vitesse 5. Het team van coach Christa Kroonen weet niet meer wat verliezen is. Alle wedstrijden zijn in 2023 tot nu toe allemaal winnend afgesloten.  In de eerste helft van de competitie waren de drie Zeeuwse ploegen (Swift, Ondo en Fortis) geduchte tegenstanders voor Vitesse, maar in de tweede helft van de competitie zijn het inmiddels de grootste vrienden van Vitesse geworden. In directe confrontaties is Vitesse doorlopend de bovenliggende partij, terwijl de Zeeuwse ploegen Vitesse behulp zijn door wel te winnen van de andere ploegen die tot voor kort nog aanspraak maakten op de titel. Zo was het Swift dat afgelopen zaterdag door Vitesse met een nederlaag huiswaarts werd gewezen (30-9)  en Fortis concurrent WION in Ommoord op een nederlaag trakteerde (10-13).

En zo kan het gebeuren dat zaterdag Vitesse al de kampioenswedstrijd speelt. De vaste supporters hoeven daarvoor geen verre reis te maken. Om 12.00 wordt in Ommoord gestart tegen de nummer 2 WION.  Vitesse zal het er niet op laten aankomen, maar zelfs een nederlaag  staat er niet aan in de weg dat een derde kampioenschap op rij wordt binnengehaald.

Wedstrijd tegen Swift

Maar eerst nog de wedstrijd van afgelopen zaterdag. De nederlaag in Middelburg eind vorig jaar was de ploeg van captain Eline Luijendijk niet vergeten. Nog onwetend van de verrassende uitslagen die middag, werd er met ambitie toegewerkt naar de wedstrijd tegen Swift. Coach Christa Kroonen koos voor het roulatiesysteem. Zo verschenen Ashley Willemsteijn, Lisette Mikkers, Matthijs v.d. Welle en Bart Boddé in eerste aanvalsvak. In de verdediging begonnen Lisanne Boddé, Eline Luijendijk, Peter de Vries en Christaan Dubbeldam.

In de eerste helft moest Vitesse af en toe stevig aanzetten. Hoewel Swift in de competitie geen grote daden heeft verricht (met uitzondering van de overwinning op Vitesse in de heenwedstrijd), bleek Swift voor Vitesse toch lastig te bespelen. In de eerste helft was sprake van een min of meer gelijk opgaande strijd. Aan beide zijden werden veel kansen gemist. Ook het duw en trekwerk in het vak van Bart Boddé en Matthijs v.d. Welle ontging het publiek niet. De grenzen werden opgezocht maar uiteindelijk niet overschreden.  Toch toonde Vitesse zich de betere partij. Met een voorsprong van acht tegen vijf kon er worden gerust.

Tweede helft

Ook de tweede helft was vermakelijk. Swift beet zich vast in de wedstrijd. Vitesse behield de voorsprong,  maar het vak van Bart Boddé en Matthijs v.d. Welle draaide moeizaam. Door toedoen van de tegenstander kregen zij alles niet meer aangelopen. Bart Boddé kwam (in tegenstelling tot de eerste helft) moeilijk toe aan het maken van doelpunten. Voor Matthijs v.d. Welle zal zijn deelname aan de Alpe d’HuZes een rol hebben gespeeld waarbij zijn (twee) beklimmingen ruimschoots werden overtroffen door het aantal sanitaire stops op die dag.

Coach Christa Kroonen riep Bart Boddé naar de kant en bracht Bart v.d. Waal voor hem in de ploeg. Dat mes sneed aan twee kanten. Zijn vak kwam meer toe aan scoren waardoor het andere vak ook vaker in de aanval kwam te staan. Met name Eline Luijendijk greep haar kansen om doelpunten te maken waaronder een paar fraaie doorlopers.

Uiteindelijk kon de wedstrijd worden afgesloten met een ruime en geruststellende overwinning van 20 tegen 9

De cijfers

Bart Boddé scoorde 5 treffers, Eline Luijendijk en Lisanne Boddé ieder 3. Bart v.d. Waal, Matthijs v.d. Welle, Lisette Mikkers ieder 2 treffers. Ashley Wiilemsteijn Peter de Vries en Christiaan Dubbeldam scoorden ieder 1 doelpunt

Zaterdag as

Teamchef Bart Boddé toonde zich tevreden na afloop: ”We hebben weer formidabel gepresteerd. We keken niet echt op tegen Swift maar we waren de nederlaag natuurlijk niet vergeten. De conclusie is dat we zijn gegroeid.  Natuurlijk kijken we uit naar de wedstrijd van komende zaterdag. Het is leuk om in een rechtstreeks duel tegen de nummer 2 het kampioenschap binnen te halen. Jammer dat het een uitwedstrijd is. Kampioen worden we het liefst op de Bongerd! Hoewel een gelijkspel of een nederlaag met minder dan 8 doelpunten verschil al voldoende is, zullen we ons trouwe publiek niet teleurstellen en gaan we weer voor een overwinning.  We hopen dat zij wederom in groten getale aanwezig zijn om na afloop met ons het kampioenschap te vieren!”

Zoals reeds eerder vermeld. De aanvang van de wedstrijd tegen WION is om 12.00 uur.