Echt spannend was het allemaal niet afgelopen zaterdag (18 juni). Op een zonovergoten Bongerd waarbij de temperatuur het aantal toeschouwers overtrof, werd tegenstander Nexus uit Schiedam ter plekke afgedroogd. De kampioenen van Vitesse 5 waren er vanaf de eerste minuut op uit om de nederlaag tegen Dunas van de week ervoor als eenmalige vergissing in de boeken te laten verdwijnen. Ondanks de hoge temperatuur speelde Vitesse energiek en behaalden de spelers hun gebruikelijke niveau. Geen moment kwam de overwinning van Vitesse dan ook in gevaar (eindstand 17-7). Opvallend was de schotvaardigheid van Marco van Oord. Met gemak verdwenen zijn schoten afgelopen zaterdag door de korf. Ook Lisanne Boddé liet zich in dit opzicht niet onbetuigd. Ook Erwin Kion wist de korf te vinden. Weliswaar één keer,  maar dat was voldoende om zijn afscheidswedstrijd extra luister bij te zetten.

Hiermee is niet alles over deze wedstrijd gezegd.

Uiteraard werden de kampioenen na afloop toegesproken door de Voorzitter CTZ Mario Booij en kregen de spelers onder tropische omstandigheden de (meer dan welkome) gebruikelijke handdoek uitgereikt. Daarnaast stond de wedstrijd echter ook in het teken van afscheid.

Omstreeks de tijd dat Corona uitbrak, werd het plan opgevat om een team te formeren met voornamelijk “oudgedienden”. Voor een aantal spelers betekende dit dat sportschoenen weer uit de kast moesten worden gehaald en de nieuwe spelregels moesten worden bestudeerd.  Eerst dit seizoen kon het plan om weer te gaan spelen worden uitgevoerd. Met succes. Met een positief doelsaldo van 78 werd de veldcompetitie winnend afgesloten. Plezier in het spel en prestatiedrang gingen bij dit team hand in hand. Bij het formeren van Vitesse 5 was echter ook duidelijk dat een aantal spelers niet lang deel kon blijven uitmaken van dit team.

Zo kregen Paul en Anneloes Boddé zaterdag hun publiekswissel.

Een verhuizing is aanstaande. Ook Erwin Kion kondigde zijn afscheid aan. Mike Bezem speelde voorlopig ook zijn laatste wedstrijd.

Inmiddels is wel duidelijk geworden dat de overige spelers voornemens zijn  komend seizoen hun opwachting te maken binnen de gelederen van Vitesse 5.

Tevens was er gelegenheid voor verleden en heden.

Vitesse A2 anno 2004

en Vitesse 5 anno 2022

Vitesse 5 anno 2022 kampioen: