Met nu nog 2 wedstrijden te gaan is Vitesse 5 er zaterdag 28 mei 2022 in geslaagd om (vooralsnog) ongeslagen kampioen te worden. Het bereiken van het sportpark van ODO bleek als gevolg van de vele wegopbrekingen een groter obstakel dan ODO zelf.

In de eerste helft van het seizoen was ODO op een gure herfstavond nog een zware kluif voor Vitesse  maar daar was in de uitwedstrijd van zaterdag weinig van over. Met speels gemak wisten de routiniers van Vitesse 5 in het zonovergoten Maasland een voorsprong van zo’n 6 punten op te bouwen en deze gedurende de gehele wedstrijd vast te houden. Met name Bart vd Waal bleek een ware plaag voor de in het blauw wit gestoken tegenstander. Intussen was het scorebord van ODO niet meer bestand tegen de schotvaardigheid van Vitesse 5, maar de eindstand van 16-22 in het voordeel van Vitesse 5 ging aan de vele aanwezigen op het sportpark in Maasland niet voorbij.

Vitesse 5 zakte voor de wedstrijd tegen ODO goed voorbereid af naar Maasland. De messen waren geslepen. Niet zozeer voor de wedstrijd zelf maar wel voor de meegenomen taart die direct na afloop werd aangesneden om het kampioenschap onder toeziend oog van de tegenstander  ter plaatse te vieren.  De huldiging op de Bongerd laat nog even op zich wachten. Zaterdag 11 juni wordt nog uitgespeeld tegen Dunas. Daarna volgt op 18 juni de slot- en thuiswedstrijd tegen Nexus. Vitesse 5 zal zich dan als kampioen presenteren aan het thuispubliek Aanvang 12.30 uur.

Dennis Boddé