Wie het vernieuwde Vitesse 5 afgelopen zaterdag 10 september wilde zien spelen tegen Sporting Delta kon maar beter 10 minuten te laat op het sportpark in Dubbeldam  verschijnen. De eerste minuten deden teveel denken aan de matige oefencampagne die aan deze eerste competitiewedstrijd vooraf ging. De 3-1 achterstand die het scorebord ontsierde, werd voor de rust nog weggepoetst. Het verdere wedstrijdverhaal laat zich raden, maar eerst iets over de aanloop naar deze openingswedstrijd van het seizoen.

Transfers

Aan het buitenseizoen van vorig jaar bewaart Vitesse 5 warme herinneringen. Niet alleen aan de tropische omstandigheden waaronder veel wedstrijden werden afgewerkt, maar ook aan de eclatante resultaten. Er werd rechtstreeks op het kampioenschap van de reserve 4e klasse afgestevend. Aan eind van het seizoen volgde echter een ware exodus. Mike Bezem, Erwin Kion en Anneloes Boddé hebben de club verlaten. Zo ook Paul Boddé die zich inmiddels heeft laten vastleggen door DVO Bennekom. Ook coach Bezem heeft na afgelopen seizoen afscheid genomen van de club.
Het team is naarstig op zoek gegaan naar spelers om de opengevallen posities te bezetten. Daarbij is de ambitie uitgesproken om weer voor de bovenste plaatsen te spelen. Het ziet er naar uit dat kwaliteitsverlies niet aan de orde is. Na een verblijf van 4 jaar bij KCR is Peter de Vries weer teruggekeerd op het oude nest (“dit voelt als thuiskomen”). De komst van Lisette Mikkers betekent een hereniging met Lisanne Boddé en Eline Luijendijk. Voordat Covid uitbrak was dit drietal een vaste waarde in Vitesse 1. Ook routinier Christiaan Dubbeldam maakt dit seizoen deel uit van Vitesse 5. Tenslotte en niet onbelangrijk: Christa Kroonen is belast met het coachschap.
Verdere verloop van de wedstrijd tegen Sporting Delta

Zoals  vermeld werd de achterstand nog voor rust weggewerkt. Spectaculair was het allemaal niet maar met zakelijk spel en gedoseerde inzet werd Sporting Delta op een blijvende achterstand gezet. Met name het spel van Peter de Vries in de eerste helft maakte indruk. Hij viel op geen fout te betrappen en tilde zijn vakgenoten naar een hoger peil. Met een redelijke comfortabele voorsprong van 3 punten (6-9 bij rust), kon coach Christa Kroonen in de pauze de puntjes op de i zetten. Echt gemakkelijk ging het niet (er moest gewerkt worden), maar een overwinning is nooit in gevaar geweest. Doorlopend wisten de spelers van Vitesse een voorsprong van 2 a 3 punten vast te houden. Uiteindelijk won Vitesse met 13 tegen 10. Christa Kroonen na afloop: “We kunnen tevreden zijn. Tegen deze tegenstander hebben we vorig jaar in de zaal twee keer verloren. Er is hard gewerkt. Bij vlagen speelden we goed. Met dit resultaat kunnen we verder.”

Een geruststellende gedachte is daarbij dat Marco van Oort afgelopen zaterdag niet van de partij kon zijn.  Zijn inbreng werd zaterdag niet node gemist maar zal in het verdere verloop van de competitie wel van belang zijn.

Verdere competitie

Een ding staat vast: De energieke ploeg van aanvoerder Eline Luijendijk zal dit seizoen vele (kilo)meters gaan maken. Daarvoor staat de competitie indeling garant. Maar liefst 2 keer moet er  naar Middelburg (ONDO en Swift)  en één keer naar Vlissingen (Fortis) worden afgereisd. Komende zaterdag worden de meters louter op de Bongerd gemaakt. Om 15.20 uur zal er worden aangetreden tegen Juliana uit Oud Gastel.

Coach Christa Kroonen tevreden op de bank.

Vitesse 5 ziet seizoen met vertrouwen tegemoet.

Paul Boddé uitkomend voor DVO Bennekom.