Deze zaterdag 10 februari staat al maanden met rood ingekleurd in de digitale agenda’s van onze junioren. En niet zonder reden, want grote rivaal Avanti A1 komt op bezoek.

De ploeg uit Pijnacker staat ongenaakbaar bovenaan en wist alle 9 wedstrijden in winst om te zetten, dus ook de thuiswedstrijd tegen Vitesse. Op 2 december werd het in sporthal De Viergang 19-15. Avanti was wellicht iets sterker die dag, maar door de ongehoord partijdige Avanti scheidsrechter werd het een overwinning met een lelijk randje.

Vitesse A1 hoeft door coaches Vincent Brand en Robin van der Pol niet gemotiveerd te worden, dat is duidelijk. De ploeg staat op scherp en wil het gat met Avanti tot 1 punt dichten met nog 2 wedstrijden te gaan. Of dat nog perspectief gaat bieden voor Vitesse, is natuurlijk afwachten, maar winnen van Avanti nu zou de bittere nasmaak uit Pijnacker zeker wegspoelen.

De wedstijd in sporthal De Bongerd begint om 15.35 uur, dus komt allen en moedig onze junioren aan richting een hopelijk prachtige partij.

Het wordt so wie so een heerlijke middag en avond, want na A1 spelen het tweede en eerste nog 2 krakers tegen Achilles uit Den Haag.

Op elk ander moment zou je Vitesse A1 tegen Avanti A1 een smakelijk voorafje noemen, maar daarmee doe je de Vitesse talenten tekort. Het is niets minder dan het eerste hoofdgerecht in een nu al adembenemend drieluik!