Vitesse B1 na bizarre dagen nog volop in race voor het kampioenschap

De B1 van Vitesse ging deze week van grote teleurstelling naar vreugd en hoop in een kleine 2 dagen. In deze razend spannende poule strijden 3 teams om het kampioenschap. Korbis, Refleks en Vitesse. Het 4e team uit deze poule Pernix fungeert vooral als lastige hindernis en zal balen dat het met 3 van deze topploegen is ingedeeld.

Afgelopen donderdag stond voor Vitesse de returnwedstrijd tegen Korbis op het programma. Vooraf had Vitesse 1 verliespunten minder dan Korbis. Winst betekende dus een hele grote stap richting de titel, maar bij verlies zou het Korbis over zich heen zien komen en lagen de titelkansen niet meer in eigen hand. De heenwedstrijd eindigde na een gelijk opgaande strijd in een minimale overwinning voor Vitesse. Ook deze wedstrijd zou weer bloedstollend spannend blijven. Vitesse begon goed en kwam snel op een 3-1 voorsprong. Vanaf dit moment stokte echter het scoren. Vitesse had veel moeite om te kunnen herhalen door de mee reboundende heren van Korbis, terwijl Korbis veel kon herhalen, maar door Vitesse goed tot afstandsschoten werd gedwongen die ook maar zelden wisten te vallen. Toch kwam snel weer langszij en vanaf dit moment zou er nooit meer dan 1punt verschil tussen beide ploegen zitten. 10 minuten voor tijd stond er een 7-7 stand op het bord. Steeds duidelijker werd dat het volgende doelpunt beslissend kon gaan zijn. Beide teams kregen hier ook de kansen voor, maar hij leek niet te gaan vallen.

Echter was het Korbis die deze wedstrijd de gelukkige was… 15 seconde voor tijd viel 1 van hun schoten dan toch binnen en gingen zij er met de winst vandoor. 7-8.

Wat volgde was grote teleurstelling bij Vitesse. Hier en daar een traan en overal het gevoel dat de weg naar het kampioenschap was afgesloten.

En dan staat er 1,5 dag later alweer de volgende wedstijd op het programma. Een mentaal lastige kluif voor de Barendrechters. In de hitte, en met de teleurstelling nog in het achterhoofd moest Pernix worden bestreden. Coaches Ilona en Yerman hamerde in de korte bespreking voor de wedstrijd ( Vitesse had 10 min voor aanvang pas het terrein van Pernix kunnen vinden ) op het feit dat we zelf het seizoen goed moesten afsluiten met het liefst 2 overwinningen. Plus dat we ons niet moeten laten verassen door Pernix, want met een overwinning van Refleks tegen Korbis zouden de kampioenskansen toch nog gedraaid kunnen worden.

Deze boodschap hadden de spelers goed in de oren geknoopt. Vitesse speelde een prima wedstrijd, waar vooral de energie en de inzet in deze warmte bewonderingswaardig was. Pernix speelde geen slechte wedstrijd, maar werd in de duels afgetroefd door Vitesse. Zo ging Vitesse met een 3-8 voorsprong rusten en was het hard op weg naar de overwinning. In de rust volgde vervolgens het beste nieuws. Refleks had de overwinning gepakt tegen Korbis en zo zou alles in de poule weer anders zijn. Vitesse ging zo met nieuw enthousiasme en energie de 2e helft in en liep uiteindelijk uit naar een keurige 9-17 overwinning

En nu?? Nu heeft Vitesse het kampioenschap weer volledig in eigen hand.

Op sportpark de bongerd komt medekoploper Refleks op bezoek. Een bekende van Vitesse. In de zaal wisten zij al 2x van ons te winnen, en daarmee het kampioenschap binnen te halen. De 1e ontmoeting op het veld eindigde in een gelijkspel.

Nu is het simpel. De winnaar mag zich kampioen noemen, zich opmaken voor de hoofdklasse volgend jaar en als toetje Zaterdag 24 juni op het eindtoernooi 1e klasse gaan spelen. Bij een gelijkspel zal achtervolger Korbis er zeer waarschijnlijk met de titel vandoor gaan.

Een bloedstollende ontknoping dus zaterdag op de Bongerd. Vitesse kan alle steun goed gebruiken en hoopt veel supporters te mogen ontvangen. Om 12.25 wordt er gefloten voor de start.