VITESSE BLIJFT IN TITELRACE

Een spektakelstuk werd het nooit, boeiend was het voortdurend en na afloop kon iedereen, zij het schoorvoetend, vrede hebben met de puntendeling. In een notendop zegt dit alles over de zaterdagavond bij Vitesse. Lees vooral verder, want er gebeurde van alles voor de volgepakte tribunes.

Zwanger

Als je voor de scherpe randjes naar de Bongerdhal was afgereisd, stak het hoofdgerecht wat schril af bij het voorspel. Want de reserveteams van Vitesse en Kinderdijk legden een waar spektakelstuk op de mat, waar de vonken vanaf spetterden. Vriendelijk was het allerminst en de belangen waren groot. Uiteindelijk moest Kinderdijk 2 de eerste verliespunten noteren en pakte Vitesse een hele dure overwinning uit de titanenstrijd die vaak op en soms over het randje gevoerd werd. Na afloop was de broeierige lucht nog zwanger van de intensiteit uit dit duel. Het publiek verschoof nog even, voor zover daar ruimte voor was, en ging er eens goed voor zitten.

Dames

En weer waren het de dames die de kar trokken en de pot op gang brachten. Lisanne bracht al snel de 1-1 op het bord, waarna Eline met een fraaie doorloper voor weer een gelijkmaker zorgde. Zij was trouwens toch goed op dreef, want Eline zorgde voor een puntgave hattrick nog voor rust. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en het verschil werd de hele wedstrijd nooit meer dan twee punten. Bij rust was het weer eens gelijk (9-9) na een prachtige combinatie tussen Lisette en de van een langdurige schorsing teruggekeerde Stefan. Maar echt op adem komen hoefden de vele toeschouwers niet. Het was wat tam en keurig binnen de lijntjes, wat er op het veld gebeurde. De spanning en suspense vormden in dit theater de kruidige mix, waardoor je op het puntje van je stoel bleef zitten, dat dan weer wel.

Wissels

Na rust waren het vooral de heren die de treffers noteerden, maar van 12-10 voor stond het binnen 6 minuten plotseling 12-14. Een dubbele domper voor de thuisploeg die Eline met een vervelende bovenbeenblessure zag afhaken. Het was de fase waarin er flink gewisseld werd en de Barendrechters moesten forceren. Maar vier minuten voor tijd stond het wel 14-16 en leek de strijd om het kampioenschap voor Vitesse nu al verloren.

Vitesse bleef, dat moet gezegd, koel en zocht nadrukkelijk weer de dames op, wat zich uitbetaalde. Na een bijna-treffer van Lisa was het Esmeralda die met een bekeken afstandsschot voor de aansluiting zorgde. Kinderdijk wankelde en zag Vitesse na een droge verre knal van Robin langszij komen. In de dying seconds had Vitesse de winst nog voor het grijpen, maar een ultieme vrije bal bracht geen geluksexplosie op de dampende tribunes.

Een puntje was uiteindelijk het hoogst haalbare, waardoor Vitesse nog volop meedoet in de race om de titel. Zaterdag 2 februari komt WION op bezoek. De wedstrijd in de Bongerdhal begint dan al om 18.00 uur.