Afgelopen zaterdag is Vitesse E2 in sporthal de Bongerd kampioen geworden van het zaalseizoen.

De E2 was al vroeg aanwezig om voordat hun eigen wedstrijd begon de Vitesse E3 te ondersteunen in hun kampioenswedstrijd. E3 wist die gelukkig winnend af te sluiten dus de feeststemming zat er al goed in.

Vitesse E2 heeft tijdens het zaalseizoen alle thuis- en uitwedstrijden omgezet in winst!
SKV, KOAG, ACKC, Sporting Delta en PKC werden allemaal verslagen en zo was het kampioenschap binnen.

Het feest werd afgelopen zaterdag compleet door in de laatste thuiswedstrijd van het zaalseizoen tegen de nummer 2, SKV E1, met 10-7 te winnen en zo ongeslagen kampioen te worden.

Onder leiding van de trainers Job, Maikel en Jörgen hebben Lea, Evy, Eva, Femke, Oscar en Luks heel veel geleerd en grote stappen gemaakt. Vanuit de F1 naar de E was het tijdens het veldseizoen in het najaar even wennen aan onder andere de hogere palen en het niet iedereen meer mogen verdedigen. Maar het team is erg leergierig en pikt de zaken waar op getraind word snel op en voert dit ook dan in de wedstrijd weer uit. Onder andere het maken van doorlopers, het overnemen, afvangen en snel omschakelen gaan steeds beter. Dit team kan nog mooie stappen maken als eerste jaars E spelers. Te beginnen het komende veldseizoen waarin ze weer alles zullen geven.

En aansluitend het nieuwe seizoen waarin de spelers zich langzaam zullen voorbereiden op de stap naar de D voor het spelen op het grote veld.

Tot slot mogen we Kay en Fenne uit de E3 niet vergeten die het team  verschillende keren zijn bijgesprongen door in te vallen.

Heel erg bedankt!