Vitesse F1 ongeslagen veldkampioen!

Afgelopen zaterdag stond de kampioenswedstrijd voor de F1 op het programma tegen de nummer twee Maassluis. Het werd een prachtige dag met een overwinning en zo werd een mooi seizoen afgesloten.

In het voorjaar was het een uitdagende start met drie kinderen die voor het eerst wedstrijden gingen spelen. Spaarzaam werden er wat punten gesprokkeld.

Tijdens het zaalseizoen presteerde het jonge team onder leiding van Daniek en Lauric steeds beter en eindigde de F1 op een verdiende derde plek.

De start van het veldseizoen was tegen KCC, op een druk bezet Vitesse terrein, er werd die avond door heel wat jeugd geoefend voor het schoolkorfbaltoernooi. F1 liep die avond steeds achter de feiten aan en stond zelfs met 4 punten achter. Maar het team rechte de rug en trok toch aan het langste eind, 13-9.

Vervolgens de lastige uitwedstrijd tegen Maassluis. Daar keek de F1 binnen de kortste keren tegen een achterstand aan van 3-0. Maar ook daar werden de mouwen opgestroopt en werd de wedstrijd omgedraaid naar een 7-10 overwinning.

Vervolgens stond het tweeluik op het programma tegen KCR. Op papier de makkelijkste tegenstander, maar ja het blijft een derby tegen KCR. Toch wist F1 beide wedstrijden zonder problemen te winnen. Uit met 11-13 en thuis met 15-5. Tijdens de thuiswedstrijd kon al het kampioenschap worden binnengehaald als op het andere veld de uitslag gunstig zou zijn. Alleen die uitslag viel ongunstig uit. Dus: op naar KCC waarbij een overwinning het kampioensschap binnen zou zijn.

Op een erg warme zaterdagochtend en na een zware week met onder andere een avondvierdaagse en schoolreisje voor de kinderen werd er hard gestreden. De tegenstander was duidelijk op zijn hoede na de vorige nederlaag. Sommige kinderen liepen door de warmte en vermoeidheid op hun tandvlees, maar ook hier kwam de strijdlust van het team naar voren en wisten ze de overwinning binnen te halen, 3-8.

Zo brak zaterdag 17 juni aan. Volgens de regels was het kampioenschap al binnen, maar wat is er mooier om af te sluiten met een overwinning en ongeslagen alleen bovenaan te eindigen. De vlaggetjes waren al opgehangen, de bekers stonden klaar, de taart was besteld en ook de kinderchampagne stond koud. Bij sommige kinderen was er sprake van wat zenuwen en tot de rust ging het gelijk op, 3-3. En ineens was er een gaatje en het verzet bij de tegenstander gebroken en werd er een 10-7 overwinning geboekt. Het feestje kon beginnen en de kinderen kregen een prachtige beker uitgereikt en werden verast met cadeaus van de trainers en ouders. Het feestje werd nog even doorgevierd onder de douche met het welbekende “Wij zijn kampioen, ja wij zijn kampioen!”

Als je tijdens het gehele seizoen de ontwikkeling van de kinderen hebt gezien is iedereen heel erg gegroeid. Complimenten naar de trainers Daniek en Lauric die zelf ook naar mate het seizoen zich steeds meer ontwikkelden en in hun rol groeiden.
Lea, Femke, Evy, Kay en Aarush, complimenten voor jullie strijdlust, energie, plezier, elkaar helpen in een wedstrijd en jullie leergierigheid. Een topteam!

GEFELICITEERD

Woensdag 28 juni mag de F1 met de trainers nog een leuk teamuitje doen en dan op naar het Vitesse kamp!

Voor een fotoverslag van deze wedstrijd klik hier.