De korfballers van het door Cazdak Dakbedekkingen gesponsorde Vitesse konden in de laatste thuiswedstrijd in de zaal niet imponeren. Tegen het zeker in de eerste helft niet geweldig spelende Excelsior uit Delft werd een duidelijke 22-27 nederlaag geleden.
De euforie van het lijfsbehoud in deze zware overgangsklasse poule zat Vitesse blijkbaar nog in de benen. In de beginfase werd nog een kleine voorsprong opgebouwd van 8-4, maar er werd geen geweldig korfbal gespeeld door de Barendrechters. Daar waar in andere wedstrijden de kaart van de sterke Vitesse dames gespeeld kon worden, werd deze juist door de sterke verdedigende druk van Excelsior afgetroefd. Tot aan de rust kon het nog alle kanten op, maar de kenners hadden al snel door dat Vitesse net even dat stukje precisie en efficiëntie miste  om het de Delftenaren erg moeilijk te maken. Met name de dames van Excelsior schoten met scherp, waarbij opgemerkt dat over de hele linie het schotpercentage aan Delftse kant veel hoger lag dan bij Vitesse.
Een paar goede wissels aan Vitesse kant zorgde nog voor een kleine opleving tot 13-13, maar na een demarrage van Excelsior werd het gat drie punten en lukte het Vitesse niet meer om maar enigszins in de buurt te komen van de tegenstander. Plichtmatig werd het duel uitgespeeld met af en toe een frivoliteit die leidde tot een mooi doelpunt, maar Excelsior was gewoon een maatje te groot voor Vitesse.  Met nog een uitwedstrijd tegen kampioen Die Haghe in het verschiet is een toch wel mooi zaalseizoen voor de Barendrechters bijna tot een einde gekomen. Een seizoen om trot op te zijn ! Deze wedstrijd maar snel vergeten.

(Foto’s Vitesse 1 – Excelsior 1: Klik hier)

Reserves Vitesse op titelkoers

De reserves van Vitesse deden het gelukkig een stuk beter al moet gezegd worden dat de uiteindelijke eindoverwinning op de reserves van Excelsior geen gemakkelijke was.  Met nog een wedstrijd te gaan tegen de andere titelkandidaat Die Haghe 2 komende zaterdag moest er gewonnen worden van Excelsior 2.  Met een excellerende Maxime Jansen en een sterke Daniek Haan die na een blessure weer helemaal terug is, werd een zwaarbevochten 27-22 zege geboekt. Het sterke collectief van Vitesse 2 bleek teveel van het goede voor de tweede selectie van Excelsior. Bij 20-19 leek de wedstrijd nog wel te kantelen maar een sterke invalbeurt van supersub Timon Roterman gooide de wedstrijd in het slot.

Volgende week de al eerder gememoreerde wedstrijd in het Haagse Zuiderpark Sportcomplex tegen nummer twee Die Haghe 2. Winst of een gelijkspel brengt Vitesse 2 de titel en promotie naar de reserve hoofdklasse wat een ongekende prestatie  zou zijn. Hopelijk gaan veel meegereisde supporters dat meebeleven.

(Foto’s Vitesse 2 – Excelsior 2: Klik hier)