VITESSE RENT ZICHZELF VOORBIJ

De tweede pot op het NK vergat Vitesse zich een prima uitgangspositie te geven.

Het Dordtse Sporting Delta was met 8-1 afgedroogd door het Friese CSL en stond op instorten. Maar ook Vitesse had het moeilijk. Het kwam nog wel snel voor, maar eigenlijk was deze eerste helft een kopie van die uit de openingswedstrijd. Veel kansen, weinig afvang en de doelpunten vielen aan de andere kant. Sporting Delta kwam vlak voor rust gelijk en ging zelfs met 1-2 de pauze in.

Vitesse was geen schim van de ploeg die in de competitie zo frivool draaide en prachtige combinaties op de mat legde. Als de vorm het even laat afweten, is daar altijd nog de vechtlust die Vitesse halverwege het tweede bedrijf wel wat opleverde. In 3 minuten tijd kregen de Barendrechters 3 strafworpen, waarvan er 2 raak gingen via Deco en Timon. Maar ook nu werd het weer gelijk en nam de onrust bij Vitesse toe. Aanvallen werden slordig opgezet en waren veel te kort. Het is dat de verdediging stond als een huis, anders was Vitesse puntloos van de mat gestapt.

We leven nog en hebben alles in eigen hand. Dat zullen de coaches ook na afloop hebben benadrukt. De laatste poulewedstrijd is tegen CSL dat 4 uit 2 staat en simpelweg favoriet is. Maar het blijft sport en dus onvoorspelbaar. Winst tegen de Friezen betekent finale!

Het zal zwaar worden, maar het kan altijd friezen of dooien.