Vitesse strijdend naar overwinning.

Voor de korfballers van Vitesse zit er de rest van het zaalseizoen niets anders meer op dan de eigen partijen winnen en nog een keer hopen op een misstap van de concurrentie. De onnodige nederlaag tegen het laag geklasseerde maar altijd lastige Korbis van vorige week, is goed uitgepraat in diverse sessies en afgelopen zaterdag moest blijken of de door Cazdak Dakbedekking gesponsorde ploeg weer de neuzen dezelfde kant op had staan. Tegen middenmoter ODO uit Maasland zou het gebutste blazoen weer opgepoetst moeten worden maar in het verleden is er bijna nooit een makkelijke wedstrijd gespeeld tegen de ervaren en stugge Maaslanders.

Het begin van de wedstrijd was moeizaam met sporadisch goede acties en doelpunten en vooral veel verdedigende druk van beide partijen. Daarbij opgeteld de vreemde beslissingen van de leidsman met name waar het ” lopen” betreft deden de amusementswaarde van de wedstrijd geen goed. Gelukkig bleef Vitesse de gehele tijd aan de goede kant van de score. Met name de vrije worpen waren een geducht wapen en daar werden er nogal wat van gegeven deze avond. Toch lukte het Vitesse niet om een flink gat te slaan. Bij rust slechts een 8-6 stand in het voordeel van de Barendrechters die hard moesten werken voor hun doelpunten. Ook werd er af en toe te hard gespeeld door beide partijen maar liet Vitesse zich niet gek maken en bleef geconcentreerd en hard werken voor de (doel)punten.

Na rust ging het tempo verder omhoog en direct werd er een gaatje van drie geslagen. Zou dit dan het beslissende moment zijn om de break te forceren? Niets van dat alles, ook ODO deed er een schepje bovenop zowel aanvallend als verdedigend. Vriendelijker werd het allemaal niet en wie kwam voor een mooie pot korfbal kwam bedrogen uit. Gelukkig aan spanning geen gebrek want Vitesse bleef maar hangen op een of twee doelpunten verschil. Met nog vijf minuten te spelen kwam eindelijk de marge weer op drie en was de wedstrijd min of meer beslist. Rustig uitspelen en ODO mocht voor de statistiek de eindstand op 18-16 bepalen maar dan wel in Barendrechts voordeel.

Een moeizame avond korfbal in een broeierige sporthal de Bongerd. Goed om te zien dat Vitesse een stuk volwassener speelde en zich niet gek liet maken door scheidsrechter of tegenstander. Nog vier wedstrijden te gaan waarvan drie tegen de naaste concurrenten. Zou Houdini nog een ontsnappingsact in petto hebben voor Vitesse?

Reserves Vitesse blijven op koers.
Het nog ongeslagen Vitesse 2 is dat gebleven. De reserves van ODO spartelden flink tegen en echt heel soepel liep het niet bij Vitesse 2. Toch werd er een mooie teamprestatie neergezet en werd er over alle schijven gescoord. Een verdiende en hard bevochten overwinning van 20
15 was het resultaat. Het kampioenschap lijkt nog een kwestie van tijd nu de naaste concurrente ook nog eens punten heeft. verspeeld.