VITESSE VERSLIKT ZICH IN LAAGVLIEGER ALO

Na de prachtige prestaties van de afgelopen weken, stond er voor de kersverse kampioenen nog een laatste zaalwedstrijd gepland. Een uitwedstrijd bij Alo, dat nog vocht tegen degradatie en zich bij winst veilig speelde.

De, door ziekte, niet geheel fitte basisopstelling trof een getergd Alo dat vocht voor lijfsbehoud in de 1e klasse. Ondanks een slordig begin van Vitesse herpakte het door Cazdak Dakbedekkingen gesponsorde team zich redelijk in de eerste helft, getuige de 6-9 tussenstand.

Duidelijk was dat de thuisploeg bereid was dieper te gaan en de gehele 2e helft liep Vitesse achter de feiten aan. Dit resulteerde in een 23-19 eindstand waarmee Alo zich veilig speelde.

Vitesse 2 ging eerder deze middag op bezoek bij degradant Avanti. Het team van Mandy Wigant verdedigde goed en dat leidde tot een 6-15 eindstand. Leuk detail: Jesse de Groot scoorde even vaak als heel Avanti.

Er wacht nog een leuke slotfase van het seizoen, op het veld liggen er namelijk goede kansen voor promotie voor zowel het 1e als het 2e.