VITESSE ZET VERDUBBELAAR IN

Voorafgaand aan afgelopen zaterdag kon, halverwege de competitie, de voorlopige balans worden opgemaakt voor de door Cazdak Dakbedekkingen gesponsorde Vitesse selectie. Het eerste pakte de belangrijke punten in de strijd om handhaving, maar liet ook zien tegen elke tegenstander mee te kunnen. Het tweede mag zich zelfs kronen tot koploper van de Overgangsklasse en kan zich gaan mengen in de strijd om het kampioenschap.

De volgende horde in deze strijd was Pernix. Het tweede wist de Leidenaren in de uitwedstrijd overtuigend te kloppen met 20-26, waar bij Vitesse 1 de doelpuntenproductie stopte op 20-20 en de eerste competitiewedstrijd eindigde in een 31-20 nederlaag.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, want ondanks dat Pernix 2 slechts 4 punten behaalde, wist het wel te winnen van Die Haghe en KVA, twee geduchte tegenstanders. De uitploeg maakte deze status snel waar, want door stevig reboundwerk en zuivere schoten wist de ploeg uit te lopen tot 5 doelpunten verschil. Gelukkig beschikt het tweede over een zogenoemde sterke bank en slaagden de omzettingen van Rien Graafland en Bart van der Waal voor een ommekeer in de wedstrijd. De ploeg hing eerst nog aan het elastiek, maar wist in de slotfase het verschil te maken. Een knappe 19-17 zorgt ervoor dat de ploeg de koppositie behoudt.

(Voor foto’s van Vitesse 2 – Pernix 2: Klik hier.)

Zoals vermeld wilde het eerste de wrange nasmaak van het heen duel wegnemen en met name verdedigend werden ten opzichte van de vorige keer de spreekwoordelijke puntjes op de i gezet. Dit resulteerde in een vroege voorsprong voor de Barendrechters en dankzij het verdedigende werk kon de ploeg verder uitlopen. Slechts 6 keer zou de uitploeg voor rust weten te scoren.

Gesteund door het publiek, leverde Vitesse de juiste energie en vergrootte de marge. Maar, zoals wel vaker dit seizoen, zat rustig achteroverleunen voor de fans er niet in. Gezien de drukte zat rustig zitten er al niet meer in, maar verder konden de supporters naar het puntje van de tribune schuiven. Veel opeenvolgende dode spelmomenten zorgden ervoor dat de ploeg van Niels Molendijk en Ronald Berrevoets de ruime voorsprong, passend voor deze week, als sneeuw voor de zon zag verdwijnen. De ploeg rechtte echter de rug, raakte niet in paniek en nam weer de leiding. Na een spannende slotfase stond er een 21-19 eindstand op het scorebord, waardoor het eerste nu over Pernix heen gaat en 3 ploegen onder zich weet te houden.

Aan Vitesse de schone taak om volgende week door te pakken en de eerdere en eerste verdubbelaar van het seizoen te herhalen in Amsterdam, waar Rohda wacht.

(Voor meer foto’s Vitesse 1 – Pernix 1: Klik hier)