Vitesse zwaar teleurgesteld.

Vitesse 1 heeft naast de punten gegrepen tijdens een bezoek aan Delft. Thuisploeg Excelsior maakte luttele seconden voor tijd de winnende treffer, tot grote teleurstelling bij de Barendrechters. Het duel eindigde in 18-17.

Met nog zo’n 25 seconden op de klok schoot Excelsior van afstand fraai raak, waarmee het op een 18-17 voorsprong kwam. Vitesse kreeg in de laatste aanval nog een grote kans om de stand alsnog gelijk te trekken, maar Excelsior overleefde het slotoffensief. Daarmee incasseerde Vitesse, na de dreun van KVA vorige week (11-21), de tweede nederlaag op rij.

Excelsior en Vitesse speelden een wedstrijd waarin de doelpunten moeizaam op het scorebord kwamen. Na tien minuten spelen was er pas zes keer gescoord, resulterend in een 4-2 voorsprong voor de thuisploeg. Op slag van rust knokte Vitesse zich echter terug in de wedstrijd: met een 9-9 tussenstand zochten beide ploegen de kleedkamer op.

De door Cazdak Dakbedekkingen gesponsorde ploeg leek het momentum te hebben na rust, maar het was dus Excelsior dat in absolute extremis de volle buit pakte. Daarmee duwde het Vitesse vlak voor de winterstop naar de vijfde plaats in de overgangsklasse. De ploeg van Niels Molendijk en Ronald Berrevoets heeft één punt meer dan nummer 7 Pernix.

Bij Vitesse 2 was er na het laatste fluitsignaal juist feest. Uiterst koelbloedig benutte Yerman van Genderen vlak voor tijd een strafworp, waarmee hij zijn ploeg een verdiende 17-18 zege. De ploeg van Rien Graafland en Bart van der Waal staat nu gedeeld aan kop in de reserve overgangsklasse. Medekoploper Die Haghe, na de jaarwisseling de eerstvolgende tegenstander voor de selectie, heeft eveneens 9 punten verzameld.