Fris Vitesse vermaakt fans

Het is jammer dat de echte competitiespanning al weken uit de lucht is, want dat geeft toch extra cachet aan de wedstrijden van Vitesse 1.

Maar ondanks dit gemis was het zaterdagavond goed toeven in Hendrik-Ido-Ambacht. Vitesse speelde tegen het plaatselijke DVS’69 en legde een zeer onderhoudend avondje korfbal op de mat.

De altijd trouwe schare Vitesse fans kon het op deze eerste MOL-loze zaterdagavond goed waarderen en klapte de handen stuk voor de spelers.

Thuis had Vitesse nu twee maanden geleden nog benauwd met 18-17 gewonnen. Ook in de return leek het in de openingsfase geen makkelijke avond te worden.

Stefan scoorde al snel de 0-1 en bewees weer op zijn oude niveau te zijn aanbeland na een langdurige schorsing rond de jaarwisseling. Maar na 10 minuten stond het gewoon 3-3 en was het potje smeerolie voor een soepele wedstrijd nog niet gevonden. Maar dat zou niet lang meer duren.

Twee snelle combinaties in het tweede aanvalsvak zorgden voor een gaatje dat door het andere vak vakkundig tot een gapend gat werd vergroot. De opvallend frisse en uitgeslapen Lisanne scoorde haar eerste van een handvol treffers deze avond en was een belangrijke pion in het Vitesse masterplan. Een ouderwetse toverbal van Robin en een mooi afstandsschot van Esmeralda haalden alle spanning uit de wedstrijd, waardoor na rust (bij 4-10) het grote genieten kon beginnen.

Vitesse balde vlak voor eigen publiek vrolijk verder en had er duidelijk zin in. Over alle schijven werd lekker gecombineerd en ook de doelpuntenmachine haperde niet. Halverwege het tweede bedrijf stond het al 9-18 en zorgde de eerste dweilpauze voor wat rust en het innemen van de hoognodige extra suikers.

Gelukkig was daar ook nog Lisette die een interessante avond beleefde met haar dame, waarbij korfbal op gezette tijden vervangen werd door een potje ouderwets Grieks-Romeins worstelen.

Uitslag onbeslist, maar dat gold niet voor de sport waarvoor we hier waren. Het korfbal ging gewoon door; sterker nog in de laatste twee minuten wisten de teams er nog 8 (!) doelpunten uit te persen. Bij 18-26 was het gedaan en nestelde Vitesse zich wat steviger op de derde plaats. Helaas is de titel in de zaal al wat langer uit het zicht verdwenen.

A.s. zaterdag 23 maart speelt Vitesse alweer de laatste thuiswedstrijd in de Bongerdhal. Om 20.00 uur komt hekkensluiter Weidevogels naar Barendrecht en wil Vitesse ook in eigen hal mooi afsluiten.