Zaterdag 18 mei staat al enige tijd gemarkeerd in de agenda´s. Dit is de dag dat de Vitesse selectie zeer grote stappen kan zetten richting het kampioenschap! Beide teams voeren momenteel de ranglijst aan. Aan de andere kant, kan het ook het grootste zicht op de titel kwijtraken.

Vitesse 1 gaat zaterdag op bezoek bij medekoploper Rust roest. Zij zullen erop gebrand zijn om niet net als hun voetbal collega´s uit de stad opnieuw op de 2e plek te gaan eindigen. In de zaal eindigden zij hier ook, alleen daar in de 1e klasse. Vitesse wist de thuiswedstrijd met 18-15 te winnen van de eindhovenaren en heeft daarom het mentale voordeel en het onderlinge resultaat. De laatste wedstrijden mogen niet onderschat worden, maar het lijkt er toch sterk op dat de winnaar van deze wedstrijd de titel gaat grijpen. Om 16.00 uur wordt de wedstrijd in Eindhoven gestart en alle support is welkom!

Wie de lange reis naar Eindhoven niet wilt maken, kan veel dichter bij huis ook een prachtige wedstrijd zien.

Vitesse 2 gaat op bezoek bij de nummer 2 Vriendenschaar (h). Na het mislopen van de titel in de zaal, zal Vitesse er alles aan doen om het kampioenschap op het veld wel te pakken. Alle wedstrijden dit veldseizoen werden tot nu toe gewonnen, vorige week werd er nog een mega uitslag neergezet in Delft tegen DES 8-30.

Vriendenschaar wist tot nu toe ook bijna alle wedstrijden te winnen. Zij hebben 1 verlies achter hun naam staan. Dit was de 20-14 op de bongerd. Naast de 2 punten voorsprong heeft Vitesse dus ook nog een doelpuntenmarge van 6 op het onderling resultaat. Bij winst kan het kampioenschap de ploeg (bijna) niet meer ontgaan.

De wedstrijd in Hardinxveld start om 14.30uur

Komt allen 1 van beide teams zaterdag aanmoedigen!