Ondertussen bij Vitesse..

Het Coronavirus houdt de wereld in bedwang. Vele maatregelen worden genomen om het virus in toom te houden en om zo min mogelijk slachtoffers te krijgen. De gezondheid van mensen gaat nu eenmaal boven alles.

Ook door Vitesse zijn er diverse maatregelen genomen in het belang van onze gezondheid. En maatregelen hebben consequenties.

Zo is het terrein van Vitesse geheel gesloten. Een groot kettingslot op het hek moet voorkomen dat mensen gaan sporten op onze velden. Dat geldt voor de korfbalvelden maar ook voor het basketbalveld, beachvolleybalveld . Voorlopig geen sportende mensen dus op ons terrein.  Ook het clubhuis is vooralsnog verboden terrein. We willen daar één lijn in trekken en consequent handhaven. Zelfs de klussers zitten even zonder werk(terrein).
Voor de verhuizing van de kantinespullen van de hal naar het clubhuis wordt een later moment gepland. Vooralsnog wordt er gekeken naar minder lang houdbare spullen die verhuisd worden door een of twee personen. De KC gaat kijken wat ze met die spullen willen doen. Alle grote spullen (ijskasten e.d.) worden later verhuist.

Sportieve consequenties zijn onduidelijk. Het KNKV moet daar nog definitief over beslissen maar zoals het ernaar uitziet zal de tweede helft van de veldcompetitie niet uitgespeeld gaan worden. Over wat er met eerder gespeelde competitiewedstrijden in zaal en 1e helft veld gaat gebeuren wordt dus binnenkort beslist. De berichten die er zijn, staan op de website van het KNKV maar na 6 april weten we meer.

Trainen en wedstrijden zullen de komende maanden niet plaatsvinden en dat is voor veel korfballiefhebbers knap ongemakkelijk, zeker nu het lekker weer gaat worden en we fijn buiten zouden kunnen trainen. Mooier kunnen we het niet maken voor jullie. De accommodatie blijft op slot.

Behalve dat de club sportief gezien stil ligt, maken we financieel geen vorderingen.  Zo hebben we enkele maanden geen kantine inkomsten, terwijl de uitgaven wel door gaan. Uiteraard proberen we die uitgaven wel zo laag mogelijk te houden. Zo trekken we op met diverse andere verenigingen en de buurtsportcoach om bijv. huur van veld en zaal verminderd te krijgen en ook de gemeente zelf was al bezig om te kijken naar maatregelen om de financiële pijn van verenigingen te verzachten. En we letten op de kleintjes ! Thermostaat laag, boiler laag, minder vaak het vuilnis laten ophalen en dat soort dingen.
Een flinke kostenpost zijn de korfbalkosten van de bond. Met hen zijn alle verenigingen in gesprek over hoe we om zullen gaan met die kosten nu de halve veldcompetitie stil ligt. Samen met de vertegenwoordigers van de bond moeten we daar wel uit zien te komen.
De overheid heeft een noodfonds in het leven geroepen waarbij organisaties een eenmalige gift kunnen krijgen wanneer het water ze aan de lippen staat.  Met name de onzekerheid zorgt ervoor dat niemand eigenlijk kan zeggen wat de uiteindelijke gevolgen zullen zijn en dat geldt ook voor Vitesse. Houd er rekening mee dat we alles zullen doen om er financieel uit te komen. Dat moet zeker gaan lukken.

Het kampweekend is een vraagteken. Hoewel gepland in juli, wat nog even duurt, zullen we tijdig moeten aangeven of het weekend wel of niet door zal gaan. Er is nu afgesproken om half mei de situatie nog eens te bekijken en dan te beslissen.  Een en ander heeft ook te maken met voorbereidingen en mogelijke annulering. Daar kunnen we niet lang mee wachten. Half mei weten we meer.

En dan het sociale aspect want als er iets is wat wij enorm missen dan is het JULLIE ! Juist nu we heerlijk naar buiten konden om te trainen en te spelen, kan dat helaas niet doorgaan om overigens zeer goede redenen.  En dan blijkt maar weer hoe fijn dat verenigingsleven is en wat een gemis als je er maanden geen gebruik van kan maken. Zodra de crisis achter de rug is gaan we dat helemaal goed maken.  Ondertussen moeten we op een andere manier met elkaar in contact blijven en denk daarbij ook eens aan de mensen die misschien wat lastiger op die manier contact maken zoals onze G-korfballers. Aan hen denken we extra in deze moeilijke tijd en hopelijk kunnen we elkaar snel weer in het echt zien en spreken, zonder anderhalve meter afstand.  We gaan ervoor en tot die tijd : blijf sterk en gezond. Vitesse doet het voor elkaar en met elkaar.

Bestuur KV Vitesse

VZ Leo Visser