Naar aanleiding van het kabinetsbesluit en de maatregelen vanuit het KNKV heeft Vitesse vergaderd over de te nemen maatregelen. We zijn erg blij dat we kunnen blijven korfballen, maar zullen dit moeten doen volgens een aantal richtlijnen.

Kantine en kleedkamers

De kantine en kleedruimtes van Vitesse zijn gesloten. Zorg er dus voor dat je zelf voldoende eten en drinken bij je hebt. Kom omgekleed aan op het terrein en ga thuis weer douchen. Bij hoge nood mag er gebruikt gemaakt worden van het toilet, probeer dit echter zoveel mogelijk thuis te doen.

Onder het afdakje is ruimte gemaakt om de tassen kwijt te kunnen zodat ze droog kunnen staan. Geef elkaar de ruimte bij het wegzetten en pakken van de spullen. LET OP! Dus geen tassen in de dug-outs plaatsen. Zo is daar voldoende ruimte om te zitten en zo snel mogelijk plaats te maken voor de nieuwe ploeg.

Trainingen

Tijdens de trainingen zijn er helaas geen toeschouwers welkom. Dit betekent dat je dus alleen op de trainingen te vinden bent tijdens je eigen training of als je trainen geeft. Desinfecteer je handen zodra je het terrein op komt. Je bent 10 minuten voor de start van je training op het terrein welkom, dan kan je je tas wegzetten en de materialen voor de training pakken. Na de training dien je zo snel mogelijk het terrein weer te verlaten. Voor trainers geldt: Zorg dat je je goed aan de tijden van het trainingsschema houdt, zo weten we wie we wanneer kunnen verwachten op het terrein. Uitzonderingen dienen vooraf besproken te worden met de corona coördinator.

Wedstrijden

De meeste sporters kijken het meest uit naar het spelen van wedstrijden. Alles wat je leert tijdens de trainingen kan je dan laten zien. Gelukkig kunnen die wedstrijden nog doorgaan, helaas wel zonder publiek dat langs de lijn staat te klappen voor mooie acties en doelpunten.

Zodra je met je ploeg aan de voorbereiding begint, mag je op het terrein zijn, besprekingen vinden buiten plaats en volgens de 1,5 meter regels. Na de wedstrijd dien je het terrein zo snel mogelijk te verlaten.

Hieronder vind je een aantal vragen en antwoorden gegeven door het KNKV met eventueel extra uitleg wat dit inhoud voor Vitesse leden.

Ik rijd mijn kind (t/m 17 jaar) naar een uitwedstrijd. Ben ik dan een toeschouwer?
Nee. Bij uitwedstrijden van jeugdleden t/m 17 jaar vallen de benodigde chauffeurs onder teambegeleiding. Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd. Wel dient het aantal chauffeurs beperkt te blijven, dus niet voor elk kind een chauffeur. Er dient zoveel mogelijk samen gereisd te worden.

Bij Vitesse is er een rijschema geplaatst aan het begin van het seizoen. Dit zijn de ouders die dus als chauffeur worden gezien bij uitwedstrijden.

Ik rijd mijn kind (t/m 17 jaar) naar een training of thuiswedstrijd. Mag ik blijven kijken?
Nee. Als uw kind sport op de eigen sportaccommodatie, dan vallen chauffeurs niet onder teambegeleiding. Zij worden dan als toeschouwer gezien en mogen dus niet blijven kijken.

De overheid heeft als advies gegeven om mondkapjes te dragen als je 13 jaar en ouder bent en met mensen uit een ander huishouden in de auto zit. Zorg er dus voor dat je een mondkapje bij je hebt als je met andere in de auto zit.

Slecht weer op komst

Helaas zijn de mooie zomermaanden voorbij en het kan zijn dat het slecht weer is bij trainingen of wedstrijden. Zodra het gaat onweren mag er niet meer getraind of gespeeld worden. Helaas is het weer soms vroegtijdig lastig te voorspellen. Schuilen op het complex is lastig, daarom kan het zo zijn dat we een keer een training/wedstrijd niet door laten gaan uit voorzorg. Mocht het toch gaan onweren zorgen we uiteraard dat er geschuild kan worden. We vragen ouders hun kind wel zo snel mogelijk op te halen met de auto en spelers die zelf met de auto zijn zo snel mogelijk te vertrekken. We laten kinderen in deze situatie niet zelfstandig vertrekken zonder dat we ouders gesproken hebben.

Wachten op de accommodatie

Als Vitesse zijn we erg blij met onze trainers/coaches/scheidsrechters en andere vrijwilligers, zij zorgen ervoor dat iedereen op een zo fijn mogelijke manier kan korfballen. Helaas is het niet toegestaan om tussen je verschillende activiteiten te wachten op de club. Als jij dus om 19.00 klaar bent met trainen geven en zelf om 20.30 traint mag je niet verblijven op de club, op dit moment wordt je namelijk toeschouwer. Dit geldt ook voor het wachten op andere spelers of familieleden. We snappen dat dit er vervelend is maar hopen op een ieders medewerking.

Mochten er vragen of onduidelijkheden zijn naar aanleidingen van de genomen maatregelen dan kan je mailen naar corona.vitesse@gmail.com of neem even contact op met Sharlynn van Genderen.