Beste Vitesse leden en ouders van onze jongere leden,

In ons bericht van 8 november informeerden wij u over de nieuwe maatregelen en de impact op onze vereniging. Nog voor het eerste wedstrijdweekend voor de korfballers, zijn we de maatregelen weer aangescherpt. Vanaf morgen gelden de nieuwe regels: sporten zonder publiek. De uitvoering van deze maatregel heeft impact op ons allemaal.

Wat betekent het concreet?

Vanaf zaterdag 13 november zijn alleen spelers, functionarissen van de club en de KNKV welkom met een coronatoegangsbewijs (18+) in alle binnen en buitenruimtes van KV Vitesse (sporthal, clubhuis, kantine, hal, toilet, kleedkamers).

Concreet betekent dit het volgende:

– Trainen in de hal

De trainers scannen alle spelers van 18 jaar en ouder bij aanvang van de training. Heb je geen

geldige QR-code bij je, dan kun je helaas niet meedoen.

Ouders of begeleiders (18+) van jeugdspelers kunnen niet wachten in hal of op de tribune.

– Vrij spelen of training op de buitenvelden en banen

Hiervoor is geen coronatoegangsbewijs nodig voor sporters. Publiek is niet welkom.

– wedstrijden

Voor spelers, functionarissen van de club en de KNKV van 18 jaar en ouder, die gebruik maken van de sporthal, of het clubhuis, moeten een geldig coronatoegangsbewijs laten zien. Dit geldt ook wanneer u gebruik wil maken van het toilet of de kleedkamer.

– Bij de entree van de sporthal is op zaterdag een toegangscontrole door vrijwilligers van de club. Zij scannen de QR-codes van de aanwezigen.

– Bij de entree van het clubhuis, voor de koersbal, controleert de speelleiding de spelers en bezoekers.

– Evenementen: klaverjasavond, ledenvergadering ect.

Voor de komende drie weken geldt dat georganiseerde interne vergaderingen en evenementen komen te vervallen.

Overige maatregelen

Een aantal maatregelen is niet gewijzigd:

– De 1,5 meter afstand blijft een dringend advies.

– Verder blijft het belangrijk om regelmatig handen te wassen, in je elleboog te niezen of

hoesten, elkaar ruimte te geven en geen handen te schudden.

– Bij uitspelen: Gedraag u als gast en houdt u aan de regels van de ontvangende club.

– Rij bij uitspelen zelfstandig of draag allemaal een mondkapje wanneer wordt gecarpoold.

– Heeft u of iemand in uw huishouden klachten en/of is inmiddels getest op COVID-19, geeft u dit dan a.u.b. door aan het bestuur. Dan kunnen we gezamenlijk kijken wanneer u weer naar de club kunt komen en of eventueel andere maatregelen nodig zijn. Uiteraard behandelen wij uw melding vertrouwelijk.

Mocht er door een gemeentelijke handhaver (BOA of politie) worden geconstateerd dat iemand geen geldig coronatoegangsbewijs heeft, dan verhalen wij alle eventuele boetes op het lid of de bezoeker.

Wij hopen dat we zo met elkaar kunnen blijven sporten. En ook nu rekenen wij op uw aller medewerking!

Met sportieve groet,

Bestuur KV Vitesse