Kennismaken met de kampleiding deel 5:

Begint het bij jullie ook al zo te kriebelen? Nog maar 11 nachtjes slapen en dan mogen we weer! Het komt al echt dichtbij en wij van de kampcommissie hebben er superveel zin in! Jij ook? Ook deze week zijn we er natuurlijk weer om nieuwe leiding aan jullie voor te stellen. Is jouw lievelingsleiding al voorbijgekomen? Gaat jouw trainer/coach ook al mee op kamp? En ja… Wie zijn er deze week aan de beurt?

De kampcommissie heeft een aantal leiding het hemd van het lijf gevraagd. Hoelang gaan zij al mee op kamp? Waar kijken ze het meeste naar uit? En waar denken ze aan bij het thema zomercarnaval? Dit is een greep van vragen die zij gehad hebben en natuurlijk nog meer. De komende weken zullen we jullie kennis laten maken met de leiding die met ons meegaan op kamp. Deze week zijn er weer twee mannen aan de beurt: Gerben & Bernard.

Gerben:

Ik ben Gerben Molijn. Ik heb vanaf mijn 16e tot mijn 33e bij Vitesse gespeeld. Toen later mijn zoons Frank en Tesfa begonnen met korfbal ben ik zelf ook weer actief geworden binnen de vereniging met het trainen van de F1 later de D2. Zelf speel ik ook weer in het Midweek-team en volgend jaar wil ik ook weer een team gaan trainen en coachen.

Wat ik het leukste vind aan het kamp is hoe sociaal het er altijd aan toe gaat; oudere kinderen helpen als van zelfsprekend de jongere kinderen, terwijl ze elkaar eigenlijk nauwelijks kennen, je ziet nieuwe vriendschappen ontstaan.

Bij zomercarnaval hoort wat mij betreft zomerse muziek en een kleurrijke outfit.

De laatste keer ben ik ook mee geweest als leiding. Als jeugdspeler ging ik al als deelnemer met de Vitesse kampen mee.

Ik ben vooral benieuwd wat het NIEUWE  themanummer wordt; na “De Grasmaaier” van de laatste keer reken ik nu op een goede Zomer-Carnavals-kraker.

Mijn grappigste kampverhaal was dat we op het laatste kamp met bijna 30 graden in een lange broek en met lange mouwen het bos in moesten omdat er Eikenprocessie-rupsen voorkwamen.

Ik vind de avondspelen waarbij er in groepjes een tocht door de bossen wordt gemaakt het leukste, dat geeft écht een kamp sfeer.

Bernard:

Ik ben Bernhard. Het afgelopen jaar ben ik bij Vitesse niet actief, buiten de incidentele begeleiding van jonge scheidsrechters. Daarvoor ben ik diverse jaren actief geweest als trainer, CTZ-lid, KNKV-scheidsrechter en beoordelaar.

Ooit ben ik als een van de jongste leden meegegaan op kamp. Inmiddels ga ik al jaren mee als leiding en heb ik maar weinig edities overgeslagen. Ik heb mooie herinneringen aan de kampen, met de leuke kampgroepjes waarbij we allemaal spellen deden, zoals de lange speurtochten, waarbij we hele zandvlaktes overstaken. En ik kijk natuurlijk uit naar de soep van Frank midden in de nacht, want dan hebben we er weer het nachtspel er weer op zitten.

Het organiseren van een nachtspel levert soms wel een uitdaging op. Dat neemt me mee terug naar die editie waar ik een reflectortocht had uitgezet. We ruimen dat altijd netjes op na het laatste groepje. Maar deze keer was het al opgeruimd voor het eerste groepje door een ijverige burger, dan maar improviseren.

Heb jij je opgegeven voor kamp? Superleuk, dan zien we je daar!

De Kampcommissie