Van de voorzitter

Het is eind augustus en alweer een drukte van belang op en rond onze mooie club. De trainingen zijn in volle gang en de voorbereidingen op wedstrijden en activiteiten ook. Het bestuur en diverse commissies hebben de eerste vergaderingen gehouden, kortom alles is weer zoals we gewend zijn.

Onze CTZ en trainers hebben zich de afgelopen weken (naast vakantie vieren) voorbereid op het seizoen. Dat kan je zien en voelen, het enthousiasme is er en je ziet veel vrolijke en gemotiveerde trainers rondlopen. De spelers zijn uiteraard tot op het bot gemotiveerd en klaar voor het echte werk.

Koersbal

En ondertussen verzorgen we in samenwerking met Kijk op Welzijn naast onze eigen koersbalgroep momenteel de opvang voor een groot aantal koers-ballers vanuit dienstencentrum Borgstede. Deze groepen zijn vanwege de verbouwing van Borgstede, niet in staat hun sport te beoefenen en dit maakt dat wij als Vitesse onze hulp hebben aangeboden. Tot minimaal het einde van dit jaar zullen de groepen op maandag en woensdagmorgen in onze kantine koersbal spelen, we wensen ze daarbij en in onze club veel plezier.

Beheerder

Het bestuur is verheugd onze leden te kunnen mededelen dat wij Johan Bezemer (een ieder ondertussen welbekend) hebben benoemd tot accommodatie- en kantinebeheerder van onze club. Johan is het aanspreek- en contactpunt zijn voor intern en extern als het gaat om technische en facilitaire zaken rondom clubhuis en accommodatie. Uiteraard blijft de Kantinecommissie eindverantwoordelijk voor het reilen en zeilen in D’n Otter. Samen met Johan hebben we daar momenteel een sterk team staan. Ook in de KC hebben we een nieuwtje, good old Danny Kaats doet een stapje terug als commissievoorzitter en draagt het stokje over aan Dennis van der Pol. We zullen in de komende ALV op 11 november a.s. nog zeker even stilstaan bij deze overdracht, uiteraard rekenen we mede hierdoor op wederom een massale opkomst!

Wensen naar college

Als bestuur zaten we in de zomerperiode ook niet stil. We hebben bij het nieuwe college van Barendrecht de wens neergelegd om de omheining van onze accommodatie aan te passen (het basketbal en beachvolleybal veld willen we buiten de omheining) en een sanitaire voorziening met opslag capaciteit te realiseren nabij de beachvollybalvelden. Deze wensen hebben we mondeling besproken en schriftelijk bevestigd. Uiteraard monitoren we het vervolg en hopen op allereerst draagvlak en vervolgens een positief besluit en uitvoering.

Combifit

Onze nieuwe sporttak Vitesse Combifit heeft de hele zomer periode door getraind. Er is inmiddels een leuke vaste kern en met elkaar hebben we in een paar maanden goed beeld gekregen wat we kunnen en willen. We hebben al 4 nieuwe leden van buiten mogen begroeten. De mix van oud spelers en nieuwe leden sport met veel plezier samen. De komende periode gaan we enthousiast door. Bovendien werken we aan aanpassingen die meer mogelijkheden creëren, allemaal mede mogelijk gemaakt door een paar fantastische sponsoren. Met dit nieuwe sportproduct bieden we iets voor zowel onze breedtesporters als wedstrijdsporters, en dat de kinderen in de club er graag gebruik van maken is dagelijks zichtbaar.

Het bestuur wenst iedereen (commissies, trainers, barvrijwilligers, scheidsrechters, ouders en bezoekers) een heel fijn en sportief seizoen toe! In ons clubhuis D’n Otter is met onze Bewuste Kantine een mooi assortiment op gebied van eten en drinken. We hopen op veel gezellige momenten! Tot ziens op en rond de velden.

Dan nog een aantal leuke en belangrijke dagen waar mooie activiteiten vanuit of bij KV Vitesse worden georganiseerd:

• 3 september de grote Vitesse startdag, al onze teams spelen thuis, veel eigen scheidsrechters en een BBQ voor iedereen met afsluitend een onwijs leuke jonge band. Iedereen is van harte uitgenodigd!
  • 3 september is er ook de KV Vitesse Korfbal Experience, voor jongens en meiden van 3,5 tot en met 12 jaar de Korfbal Experience. Er zijn clinics en wedstrijden, zodat jongeren zelf kunnen ervaren en zien hoe leuk korfballen is! Mede dankzij onze sponsor JTD projects kunnen we hier weer mooie promotie maken op de rondweg van Barendrecht
  • Woensdag 14 september is in D’n Otter het Sportcafé editie 14, deze avond is de kantine niet toegankelijk Als club vinden we het eervol en leuk om gastheer te zijn van deze drukbezochte avond voor sportbestuurders en vrijwilligers. Voor onze sporters op deze avond realiseren we een buitenbar zodat zij gewoon een drankje kunnen nuttigen. Uiteraard zijn de kleedkamers en douches gewoon bereikbaar.
  • Zaterdag 10 september 1ste competitie ronde
  • Zaterdag 17 september 1ste thuiswedstrijd van onze vlaggenschip tegen Albatros 1

Met sportieve groet,

Willem Booij