Grillig.

De oefenwedstrijden zijn gespeeld, het indoorgevoel is terug en Vitesse blikt vol vertrouwen vooruit op de zaalcompetitie. Op het veld speelde Vitesse een zeer wisselende eerste competitiehelft. Dat gold echter ook voor werkelijk alle concurrenten, waardoor het een zeer grillige poule is. Vitesse staat op papier teleurstellend zesde, maar uiteindelijk met maar 2 verliespunten meer dan de lijstaanvoerder. Kortom, vanaf volgend voorjaar bij de hervatting is alles nog mogelijk.

Covid.

Maar nu staat het vizier gericht op de competitie, die vier (!) jaar geleden voor het laatst volledig werd gespeeld. Covid zorgde drie edities lang voor eerst een voortijdige stopzetting, daarna voor een volledige annulering en vorig jaar voor een ingekorte competitie waarin Vitesse zich eindelijk weer de eerste klasse in speelde. Het wordt daarin een weerzien met oude bekenden, waarbij vooral KCR opvalt. Het is lang geleden dat de Barendrechters en Ridderkerkers in competitieverband de degens kruisten, dus dat beloven prachtige affiches te worden voor 2x een uitverkocht huis.

Bankrashal.

Maar dat is voer voor later. Vitesse heeft, net als dat andere Oranje, een korte oefencampagne achter de rug met wisselende resultaten. Afgelopen zaterdag werd uit in Amstelveen van het plaatselijke KVA verloren. In de legendarische Bankrashal (de nieuwe weliswaar, maar de naam staat voor altijd in het collectieve heugen gegrift) ging Vitesse met 27-22 onderuit. Maar deze pot zat ingebed in een weekend weg, waarin zowel het sportieve als het aangename werden verenigd.

Timon.

Vitesse maakte vooral indruk een paar dagen eerder, toen het doordeweeks oefende tegen Excelsior. De ploeg uit Delft speelt overgangsklasse, maar werd door Vitesse vakkundig gefileerd. Tot grote frustratie van de Delftse bank lag Excelsior steeds vaker in de touwen en speelde Vitesse fris en fruitig van zich af. Memorabel moment was het inbrengen van talent uit de jeugd Timon Roterman. Bij zijn debuut op 17-jarige leeftijd in hetzelfde rugnummer 17 als zijn vader ooit speelde Timon lekker brutaal mee en liet zien dat de toekomst bij Vitesse wel goed zit.

De pot eindigde uiteindelijk in 21-18, omdat Vitesse aan het eind iets verslapte.

VEO.

Dan begint het a.s. zaterdag dus echt en mag Vitesse de rentree in de eerste klasse vieren in de Essesteyn hal in Voorburg, waar het plaatselijke VEO de tegenstander is. De wedstrijd begint om 18.20 uur en het zou een geweldige boost geven als Vitesse met een vliegende start direct de eerste punten mee naar huis neemt.