Vitesse 6 vermorzelt DSO en speelt met Vitesse 2

Na een enigszins tumultueus verlopen decembermaand waarin Vitesse 6 twee verliespunten moest incasseren tegen Nexus, stond zaterdag 14 januari 2022 de eerste wedstrijd na de jaarwisseling op het programma. Laagvlieger DSO werd in de Bongerd warm onthaald. Toch zal de in het kanariegeel gestoken ploeg uit Klundert geen warme gevoelens hebben overgehouden aan de wedstrijd. Van een echte wedstrijd was in feite geen sprake. Onmiddellijk na het eerste fluitsignaal werd de toon gezet door Lisette Mikkers en Lisanne Boddé. Binnen de kortste keren stond er dankzij hun accuraat optreden een voorsprong van 3-1 op het scorebord.

Verloop van de wedstrijd

De spanning was niet te snijden. Wel liet Vitesse andermaal blijken dat het een serieuze aangelegenheid is om ook in de zaal het kampioenschap binnen te halen. Vanaf de toss tot en met het laatste fluitsignaal was Vitesse erop uit het doelsaldo een boost te geven. Dat is dan ook gelukt. Er werd toegewerkt naar een score van boven de 30 doelpunten. Als eindstand verscheen 31 tegen 10 op de borden. Opvallend was de scoringsdrift van Bart van der Waal.  Maar liefst 11 punten kwamen van zijn hand met als gevolg dat hij in zijn eentje meer scoorde dan de tegenstander bij elkaar. Voor de statistieken kan verder nog worden vermeld dat Chantal van der Maten haar opwachting maakte om de in Amerika verblijvende Eline Luijendijk te vervangen.

In de tweede helft werd de wedstrijd ontsierd door een voetblessure van Marco van Oort. Na een ongelukkige botsing moest hij het veld verlaten.

Afgelopen zaterdag

Voor Vitesse 6 stond afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd tegen het Dordtse Movado op de rol. Op verzoek van de tegenstander is de wedstrijd verplaatst naar woensdag 15 februari as. Dit vanwege het feit dat er onvoldoende heren op de been konden worden gebracht. Voor Vitesse enerzijds een hinderlijke onderbreking in de aanloop naar de topwedstrijd van zaterdag as, maar anderzijds kwam dit ook weer niet verkeerd uit. Afgelopen zaterdag zouden Eline Luijendijk, Bart van der Waal en de geblesseerde Marco van Oort ontbreken.

En toch kon het halve team van Vitesse 6 zijn opwachting binnen de lijnen maken. Door personele problemen was Vitesse 2 zodanig gedecimeerd dat een beroep moest worden gedaan op de ervaren krachten van Vitesse 6.  Zo verschenen Matthijs van der Welle, Lisette Mikkers, Bart Boddé en Lisanne Boddé in het shirt van Vitesse 2. In Delft moest Fortuna 3 bestreden worden dat in de (reserve) overgangsklasse uitkomt.

Er was zeker sprake van een klassenverschil. Desondanks nam Vitesse 2 een verrassende voorsprong van 3 tegen 1, maar lang heeft de voorsprong niet geduurd. Als ruststand werd 11 tegen 6 genoteerd.

Na de rust voltrok zich voor de ogen van Mandy Wigant niet het grote wonder, maar ook zij zag dat het “gelegenheidsteam” van Vitesse 2 steeds meer op elkaar ingespeeld raakte. Zo kon het gebeuren dat 10 minuten voor tijd het puntenverschil was teruggebracht tot 14 tegen 12. Dichterbij kwam Vitesse niet. Integendeel Fortuna zette aan en zo verscheen uiteindelijk 20 tegen 14 op het scorebord.

Bart Boddé: “Het is toch wel bijzonder dat ik nu eindelijk na al die jaren mijn debuut heb gemaakt voor Vitesse 2. Natuurlijk is er verschil. Alles gaat sneller, accurater, krachtiger en slimmer, maar het is mooi om dit zo mee te maken. We zijn ook absoluut niet weggespeeld door Fortuna. Spelen met een schotklok was ook geen enkel probleem. Dat ging moeiteloos. Natuurlijk is het nooit leuk om te verliezen, maar we kunnen terugkijken op een goede wedstrijd.”

Komende zaterdag

Dan staat voor Vitesse 6 de topper tegen Good Luck op het programma dat afgelopen zaterdag de overwinning heeft moeten laten aan Nexus. Komende zaterdag zal moeten blijken of Good Luck boven zijn stand heeft geleefd. Een tweede nederlaag betekent dat de ploeg uit Sommelsdijk haar kampioensaspiraties voorlopig zal moeten opbergen. Voor Vitesse betekent een overwinning dat op gelijke hoogte wordt gekomen met koploper Nexus. Daar is Vitesse veel aan gelegen. In Sommelsdijk wordt zaterdag as om 16.10 uur begonnen.