Eenvoudige  zege Vitesse 1

Wie zaterdag naar sporthal de Bongerd was gekomen voor een korfbalwedstrijd vol spanning en sensatie, kwam bedrogen uit. Het krachtverschil tussen de nummer 1, Vitesse en nummer 8, Phoenix was eenvoudigweg te groot om er een spannende wedstrijd van te maken.

De door Cazdak Dakbedekking gesponsorde korfballers uit Barendrecht waren een paar meten te groot voor de gasten uit Zoetermeer. Wat dat betreft klopte de stand op de ranglijst en was het Vitesse vooral te doen om geen fouten te maken tegen de nummer laatst. Dat gebeurde dan ook niet, al moet gezegd worden dat Phoenix bij tijd en wijle prima tegenstand bood. Vitesse vormde echter een kwalitatief veel beter collectief waarbij alle spelers op het scoreformulier terecht zijn gekomen.

Het grotere scorende vermogen leidde uiteindelijk, na een 14-7 ruststand, tot een eenvoudige  overwinning van 29-18. Mandy Biesbroek groeide uit tot een plaaggeest voor Phoenix met haar goede scores op het juiste moment.
Al met al een mooie en relatief eenvoudige overwinning met op het eind nog wat gallery-play waarbij met name de achter-de-rug pass van Stefan van Helden die leidde tot de score van Sander den Ouden, genoemd mag worden.
Volgende week zaterdag 18 maart volgt de kraker tussen de nummer 1 Vitesse en nummer 2 KCR in Ridderkerk. De winnaar van dat duel kan zich op gaan maken voor een feestje al moeten ook de laatste twee wedstrijden van het seizoen dan nog wel gespeeld en gewonnen gaan worden.

Vitesse 2 op waarde geklopt

De reserves van Vitesse wisten het ondanks knap weerwerk niet te redden tegen het Hardinxveldse HKC 2; een ploeg die nog een punt nodig had voor het kampioenschap. Gesteund door 2 bussen vol supporters wist HKC het karwei te klaren en werd er met 28-19 gewonnen van Vitesse 2.
Om lijfsbehoud te bewerkstelligen moeten de reserves van Vitesse in de laatste twee wedstrijden nog een paar puntjes sprokkelen om een vervolg te kunnen geven aan het spelen in de reserve overgangsklasse.

Foto’s – Vitesse 2 – HKC (Ha) 2: Klik hier
Foto’s – Vitesse 1 – Phoenix 1: Klik hier