Vitesse 6 klaart klus in Klundert

Kampioenswedstrijden zijn niet altijd vermakelijk. Het goede spel dat ervoor gezorgd heeft dat het kampioenschap kan worden binnengehaald, gaat vaak ten onder aan een krampachtig spelverloop waarbij de zenuwen de overhand hebben. Niets van dit alles tijdens de kampioenswedstrijd van Vitesse 6 afgelopen zaterdag in Klundert. Onder toezicht van een schare supporters liet Vitesse er geen misverstand over bestaan. Met groot machtsvertoon werd duidelijk gemaakt waarom Vitesse lijstaanvoerder is en DSO uit Klundert de hekkensluiter. Bij de ruststand van 24 tegen 7 in het voordeel van Vitesse hadden alle spelers van de basis acht een doelpunt gemaakt. Vorige week was er in de tweede helft nog sprake van een terugval. In Klundert was daarvan in de verste verte geen sprake. Vitesse denderde voort en haalde met een monsterscore van 36 tegen 12 het kampioenschap binnen.

Voorbereiding

Met de terugkomst van Bart v.d. Waal was het voor coach Christa Kroonen geen grote puzzel. Hoewel Marco van Oort toestemming had gekregen om weer minuten te gaan maken, werd hij vooralsnog op de bank gehouden, zodat de vakken met de vertrouwde gezichten werden bemenst. Christiaan Dubbeldam, Ashley Willemstein en Lisette Mikkers vergezelden Bart v.d. Waal. Het andere vak was samengesteld uit Eline Luijendijk, Lisanne Boddé, Matthijs v.d. Welle en Bart Boddé.

Wedstrijdverloop

Dat laat zich inmiddels raden. De trouwe supporters zagen weer de vertrouwde ingrediënten. Snel attractief spel met vaste patronen waarbij niets aan het toeval werd overgelaten. Wekelijks laat Vitesse zien op conditioneel vlak niet voor de tegenstander onder te doen. Integendeel. De gretigheid waarmee Vitesse de wedstrijden afwerkt bewijst dat het met de conditie over de volle breedte dik in orde is.

Het scoreverloop was regelmatig. In de rust toonde Christa Kroonen zich uiteraard tevreden maar zag graag dat niet alles naar binnen werd gespeeld. Er kon beter worden geprofiteerd van de ruimte die werd geboden voor de afstandsschoten. Hier werd na de rust gehoor aangegeven.

Hoogtepuntje in de tweede helft was de terugkeer van Marco van Oort die het groene licht had gekregen van zijn behandelaar om maximaal een kwartier te spelen. Daar maakten Marco van Oort en coach Christa Kroonen dankbaar gebruik van. Een kwartier voor tijd maakte Bart Boddé met genoegen plaats voor Marco van Oort om zijn minuten te maken. Laatstgenoemde toonde zich zichtbaar ontdaan nadat hij met een afstandsschot na weken van blessureleed de korf weer wist te vinden.

Ook een andere wissel was opvallend. Lisanne Boddé die in deze competitie alle speelminuten had gemaakt, maakte plaats voor Iris van der Wel die zo in de gelegenheid werd de gesteld haar bijdrage te leveren aan het kampioenschap.

Intussen liet DSO zich van zijn sportieve kant zien. Hoewel het af en toe vechten tegen de Bierkaai was, gaf het in het kanariegeel gestoken team uit Klundert niet op. Met sportieve middelen werd geprobeerd een draaglijke score op de borden te krijgen. Dat is ten dele gelukt. Tegenover 3 treffers van Vitesse stond 1 treffer van DSO.

Hoewel aanwezig op de tribune, kwam de kampioenswedstrijd voor Lotte Boddé echter één dag te vroeg. Zij zag pas de volgende dag het levenslicht.

De cijfers

Die waren weer als vanouds. Bart v.d. Waal nam maar liefst 10 treffers voor zijn rekening. Ook Lisanne Boddé was op dreef door 5 treffers voor haar rekening te nemen. Christiaan Dubbeldam, Eline Luijendijk en Matthijs v.d. Welle ieder 4 treffers. Bart Boddé en Lisette Mikkers scoorden ieder 3 doelpunten. Twee doelpunten kwamen uit de handen Ashley Willemstein.  De resterende treffer kwam uit handen van Marco van Oort.

Huldiging

Na het laatste fluitsignaal werd het kampioenschap uitbundig gevierd. Voorzitter Willem Booij sprak lovende woorden en deed deze vergezeld gaan met een stoffelijke blijk van waardering, bestaande uit 2 flessen wijn en een traktatie in de kantine van DSO. Bart Boddé werd door zijn teamgenoten bedankt voor zijn bewezen diensten als teamchef en werd daartoe in het shirt gehesen van één van zijn favoriete clubs.

De overhandiging van de traditionele handdoeken zal zoals gebruikelijk plaatsvinden in eigen omgeving.  Zaterdag as zal Vitesse 6 in de Bongerdhal om 15.00 uur worden gehuldigd. Met toespraken en uitreiking van de handdoeken zal aandacht worden besteed aan de excellente prestatie van dit bijzondere team. Dit alles nadat Vitesse de voorlaatste wedstrijd heeft afgewerkt te Dordrecht tegen Movado. Plaats van handeling is de Oranje Withal (Nieuwe Noord polderweg 5). Aanvang 13.00 uur.