Vitesse trekt succeslijn door

Na het zeer succesvolle zaalseizoen van de korfballers van Vitesse waarin promotie naar de Overgangsklasse werd afgedwongen, ging afgelopen weekend het veldseizoen van start. Het door Cazdak Dakbedekkingen gesponsorde Vitesse kreeg meteen een kraker voor de kiezen. Een uitwedstrijd bij de Zwijndrechtse buren van Albatros is altijd een gewaagd affiche. In het verleden werden maar bar weinig punten uit wedstrijden met de vogels meegenomen naar het Barendrechtse. Hoopgevend was de laatste veldwedstrijd vorig jaar waarin Vitesse zonder al te veel moeite van Albatros wist te winnen. Overigens is winnen een absolute voorwaarde om mee te blijven doen om de bovenste vier plaatsen. Eindigt Vitesse bij de bovenste vier, dan is promotie naar de Overgangsklasse mogelijk en bij de eerste twee eindigen biedt zelfs de mogelijkheid om twee klassen hoger in de Hoofdklasse te mogen spelen. Dit alles vanwege een versterkte Promotie/Degradatie regeling na een herindeling van de hoogste klassen bij het KNKV.  Vitesse was er dan ook alles aan gelegen om de punten uit Zwijndrecht mee te nemen.

Een voorzichtig begin van beide ploegen waarbij Vitesse het eerste gaatje van twee doelpunten weet te slaan. Albatros kan maar moeilijk tot score komen en omdat Vitesse daar minder moeite mee heeft, lukt het om het gaatje langzamerhand groter te maken tot een minuut voor rust een stand van 5-12 is bereikt. Dat lijkt de ruststand te worden maar door onnodig balverlies, een snel doelpunt van Albatros en zelfs een benutte strafworp in de zoemer wordt de ruststand 7-12.  Daar had Vitesse wat slimmer en scherper moeten zijn!  Na  de thee een licht ontketend Albatros waarbij het verschil al snel wordt teruggebracht tot maar twee doelpunten, een  in het korfbal eenvoudig te overbruggen gat.  Gelukkig zijn daar altijd weer de Vitesse dames die met mooie scores de tegenstander niet de hoop geven dat er wat te halen valt. Uiteraard daarbij goed ondersteund door de sterke reboundkracht van de mannen en de vele onderscheppingen waardoor het uiteindelijke resultaat van 16-19 een echte teamprestatie is geworden.

Door dit resultaat en ook de onderlinge andere resultaten blijft Vitesse meedoen om de prijzen. Promotie naar de Overgangsklasse en misschien wel de hoofdklasse zou de ultieme beloning kunnen zijn voor een geweldig korfbalseizoen 2022/2023 voor de korfballers van Vitesse.