Het zaalseizoen is weer voorbij, tijd om de balans op te maken en om ons te gaan richten op het veldseizoen. Zo ook voor de scheidsrechters en beoordelaars.

Rompregeling
Aan het einde van het zaalseizoen en aan het einde van het veldseizoen wordt de berekening gemaakt van de rompregeling*.
Vitesse had dit zaalseizoen de verplichting om 73 wedstrijden te fluiten/beoordelen buiten de deur, met een minimum van 44 wedstrijden om een sportieve sanctie (punten in mindering in de competitie) te voorkomen.
Door de inzet van onze vrijwilligers hebben we in totaal 76 wedstrijden gefloten/beoordeeld, een geweldige prestatie! Dit houdt in dat we een bonus ontvangen én dat er geen teams met punten in mindering hoeven te beginnen.
Al met al biedt dit een goed perspectief richting de veldcompetitie. Waarbij we uiteraard weer streven naar een gelijkwaardige prestatie.
Namens de arbitragecommissie wil ik onze vrijwilligers, Bernhard Righolt, Bert Gelissen, Chris Tempelman, Leo Visser, Remon Coolegem en Marijn de Groot bedanken voor hun inzet. Jullie bijdrage wordt enorm gewaardeerd en Vitesse kan
niet zonder jullie!

Uitbreiding scheidsrechterskorps
Naast het goede nieuws over de rompregeling hebben we nog een leuk feitje te melden. Vitesse is een ambitieuze bondsscheidsrechter rijker, Remon Coolegem.
Remon is inmiddels alweer ruim een jaar actief en heeft in totaal al 33 wedstrijden gefloten buiten onze vereniging.
Zijn enthousiaste en ambitieuze houding werpt dan ook vruchten af. In januari kreeg hij bericht geplaatst te zijn in de ‘groeigroep’, wat inhoudt dat hij extra, gerichte begeleiding krijgt, om te kijken of snellere doorgroei mogelijk is. En jawel, Remon is gepromoveerd naar groep 6. Vanaf dit veldseizoen zal hij
wedstrijden gaan leiden in onder andere de standaard 4 e klasse en A-jeugd 1 e en 2 e klasse.
Remon, gefeliciteerd! En alvast succes met je debuut in de 4 e klasse, zaterdag 20 april, bij Nikantes 1 – Sperwers 1.

Interesse?
We zijn blij dat we al dit goede nieuws met jullie mogen delen. Echter, streven wij er naar om deze lijn door te trekken. Op dit moment zitten we safe, maar als er één kracht wegvalt, wordt het alweer spannend.
Daarom zijn wij altijd opzoek naar nieuwe scheidsrechters. Naast het feit dat je Vitesse helpt, is het een leuke manier om op een andere wijze met de mooie korfbalsport bezig te zijn!
Wil jij meer leren over het fluiten van wedstrijden, dan willen wij jou daar graag in begeleiden. Je bepaalt zelf hoe vaak en wanneer je beschikbaar bent.

Heb je interesse of vragen hierover, neem dan contact op door een mail te sturen naar arbitrage@kvvitesse.nl of spreek Remon Coolegem, Stéphanie Hirschfeld of Marijn de Groot aan.

Namens de arbitragecommissie,
Marijn de Groot

* De rompregeling arbitrage houdt in dat verenigingen een bepaald aantal wedstrijden moeten fluiten/ beoordelen buiten eigen thuiswedstrijden om. Het aantal is afhankelijk van het aantal teams dat wedstrijdkorfbal speelt onder leiding van een bondsscheidsrechter. Voor meer info hierover zie: https://www.kvvitesse.nl/korfbal/arbitrage/rompregeling/